The Witcher 3: Wild Hunt is inmiddels al even uit en de nodige problemen zijn inmiddels opgelost, maar nog niet alles werkt piekfijn. Hiervoor is patch 1.04 nu beschikbaar gesteld, die je als je de game speelt ongetwijfeld al voorbij hebt zien komen. Van die patch hebben we nu de definitieve changelog, zie hieronder.
- Geralt will not longer interact with candles near chests and other interactive elements.
- General stability and performance improvements.
- Significantly Enlarged GUI and HUD elements (including fonts) on consoles and slightly on PC.
- Improved camera smoothness.
- Performance improvements during some cutscenes.
- Fixed case where game was crashing on loading a save in certain situations.
- Various bug fixes and user experience improvements in GUI panels.
- Fixed issue where some players were unable to run after Wandering in the Dark quest.
- Fixed issue where players were unable to talk to Eight after the Lord of Undvik quest.
- Too many wild hunt minions were spawned during Ciri’s Story: Fleeing the Bog quest.
- Fixed issue where Keira could sometimes fall under terrain during Wandering in the Dark quest.
- Fixed issue where Player was unable to move freely during Blindingly Obvious quest.
- Fixed issue where Player was unable to activate portal during Wandering in the Dark quest.
- Fixed issue where Player could get trapped in Turseach castle ruins.
- Fixed issue where Roche was not present at Hanged Man’s tree during Eye for an Eye quest.
- Fixed issue where Player was unable to talk or interact with certain NPCs.
- Fixed issue where Sirens in quest Lord of Undvik could be invulnerable.
- Fixed issue where player was unable to use certain actions after Carnal Sins quest.
- Fixed issue where Geralt was sometimes unable to mount Roach.
- Fixed issue where some players where experiencing infinite loading screen during King’s Gambit quest.
- Fixed issue where Simun was not properly spawned in An Unpaid Debt quest.
- Fixed issue where player might have had a progression break after choosing certain dialogue option when talking to Dijkstra in Count Reuven’s Treasure quest.
- The Pyres of Novigrad quest is of course going to be fixed as well as the XP glitch.
Sinds de update heb ik een failed quest “novigrad closed city”
@77.249.2..xxx: Dat is balen… Het valt me hier op dat Geralt nog steeds kaarsjes interessanter vind dan loot in kisten e.d. Verders bevalt de update prima. Cameraview en movement wordt steeds smoother.
Top! Vanavond weer verder
Vraag me af wat cdpr dacht tijdens het testen van het game, dat niemand last kreeg van die kaarsjes…
Voor de rest een top game.
@82.74.151..xxx: +1
Ligt het aan mij of is het verschil met qua HUD / GUI nihil?
laden als je dood bent duurt ook echt veels te lang. spel opstarten gaat nog sneller.
@212.64.91..xxx: De fonts en icons zijn in je Inventory een stukje groter geworden t.o.v. 1.03.
Kan het vanaf de bank weer een stukje beter lezen 🙂
@50ShadesOfClay: @212.64.91..xxxIk vind het nog steeds te klein.
BACKSPIN
@PSknul: Ja this zeker nog niet optimaal… Wel beter als int begin. Kheb geen bril maar leek erop datk die toen wel nodig had.
@PSknul: Misschien een bril kopen? Of een grotere tv :p
@66.249.81..xxx: Wellicht een bril nodig, kan maar zo. Maar op een 32 inch scherm en 2 meter er van af lijkt mij stug dat ik dan een bril nodig heb want ondertiteling van films lukt prima, maar de font is gewoon lettertyp 10… dat is op een monitor prima te zien maar niet op de tv.
@PSknul: Nee is wel te begrijpen dan. Ik zit maar op een meter afstand en heb 40 inch, dus zelf totaal geen probleem mee.
Dit houdt me nog wel even bezig tot eind oktober ^^ Fallout 4 here i come
Ik had hem gisteren al gekregen. Valt me op dat de game veel smoother draait en het lijkt er op dat het zonlicht en andere effecten mooier zijn, tenminste na het opnieuw opstarten van de game (zelfde tijd) zag het er in een keer mooier uit.
laadtijden zijn nog steeds erg lang.
Heb nu veel last van corrupt saved file na teleporteren. ..nooit gebeurd voor de nieuwe update…
Een game met zoveel Bugs wordt zo de hemel ingeprezen… Toont aan hoe slecht de rest wel niet is als de witcher 3: bugged the fuck out een 9 krijgt.
Sommige mensen weten niet wat een goede game is
@62.72.192..xxx: jazeker wel, ondanks de bugs vermaak ik me enorm met de game. En ik ben niet de enige.
Moet wel zeggen dat ik weinig verschil merk met de laatste patch, die eigenlijk al 3 dagen uit is
Patch is er al sinds vrijdag!
@PSknul: Heb meer het idee dat ze de kleur van de text hebben veranderd van grijs naar wit en de karakters zijn wat dikker waardoor het gewoon nu ineens wel duidelijk te lezen is vanaf de bank zonder dat ik de accessibility feature om het scherm in te zoomen moet gebruiken
Nu de paarden met 2 hoofden nog,en mensen die in de lucht lopen.
@62.72.192..xxx: 1x is bij mij het water zwart geweest en verder heb ik nog niet 1 bug/glitch/crash of error gehad. Dus die 9 is het wel waard wat mij betreft. Dus ja ik zou het ook de hemel in prijzen. En als jij het spel echt had gespeeld ipv hier anoniem gaan zitten zaniken hadden we je ook niet gehoord.
@Goregash: Amen! Ik had trouwens ook last van zwart cartoony water. Heb al de bug vermeld.
@77.249.2..xxx: deze quest was bij mij ook instantly gecategoriseerd als “failed” omdat de npcs bij mij nog niet geladen waren en ik van de ene quest-npc naar de volgende ging.. en dus allebei tegelijk activeerde ofzo.. het ging in ieder geval helemaal verkeerd en zodra de *gemixte* cutscenes van beide quests klaar waren was ie al “failed” voor ik eraan kon beginnen 😛
voor de rest valt mij totaal niks op.. de letters zien er nog steeds leesbaar uit op mijn scherm (ik heb daar nooit last van gehad) en ik activeer nog steeds candles in plaats van kisten..