Het was lange tijd stil omtrent Doom, maar ondertussen is Doom is weer terug op de kaart gezet door Bethesda – en hoe! Na die teaser trailer waren de fans natuurlijk enorm lyrisch, maar het was nog even afwachten tot vandaag en als je op iets moois wacht gaat de tijd altijd langzamer. Gelukkig is de tijd van afwachten nu voorbij.

Bethesda’s Pete Hines opent de conferentie met de reboot van deze franchise en belooft dat dit de lat van de huidige shooters naar een hoger niveau tilt. We krijgen een gedeelte van de singleplayer te zien wat zeker indruk weet te maken. Hierin zien wij de oude stijl van shooters terug die vroeger zo normaal was in games als Quake en Unreal Tournament. We zien fast-paced combat en bewegingen die mede mogelijk wordt gemaakt door double jumps. Je hebt enorm veel wapens tot je beschikking, geen health regeneratie maar health packs en armor die je tijdens de gevechten moet oppakken. Je hebt tevens een quick time moment wanneer vijanden uit balans zijn om ze zo op een speciale manier het leven te ontnemen.

Alles aan Doom voelt benard en benauwd aan. Het merendeel van de tijd voel je je opgejaagd en ingesloten door monsters, maar dit is juist wat Doom zo goed maakt. Dit in combinatie met de schrikmomenten doet ons hart sneller slaan, gelukkig alleen op de goede manier.

De game zal in de lente van 2016 gaan verschijnen en draait op 60fps en 1080p.