Op de Sony persconferentie vorige week kwam er eindelijk duidelijkheid omtrent de exclusiviteit van de downloadbare content. Jarenlang waren de mappacks en andere uitbreidingen voor de Call of Duty games tijdelijk exclusief voor de Xbox 360 en later Xbox One. Spelers op de PlayStation moesten altijd een maand wachten alvorens ze ook aan de slag konden.

Daar kwam vorige week verandering in toen Activision en Sony bekendmaakten dat met ingang van Call of Duty: Black Ops III de content eerst tijdelijk exclusief zal zijn voor de PlayStation platformen. Hierover sprak Activision CEO Eric Hirshberg met IGN en hierin gaf hij aan dat het voor Activision het juiste moment was om deze stap te maken, mede omdat Sony het heel graag wilde hebben.

“The time was right for us to partner up with Sony,”[…]”They really wanted it.”

Voor Activision was de stap ook niet echt moeilijk, zo lijkt het, want Sony heeft al intensief met hun samengewerkt rondom Destiny en dat is ze blijkbaar erg goed bevallen, zo valt op te maken uit de woorden van Hirshberg.

“When a first-party is really excited and gets behind your games it makes a really big difference. [Sony] did a great job with Destiny and helped launch that and make it successful.”