http://playsense.nl/images/file/img_55951827517fb.jpg

Eerder vandaag kon je al de spectaculaire video checken van Uncharted 4 met voorheen ongeziene gameplay. Voordat deze video werd vrijgegeven heeft Naughty Dog een aantal vragen weten te beantwoorden om definitieve informatie te verschaffen rondom de game.

Uit dit ‘interview’ is gebleken dat de game een framerate van 30 frames per seconde zal krijgen. Dit geldt echter alleen voor de singleplayer, de multiplayer zal op locked 60FPS draaien, althans dat is waar ze momenteel mee bezig zijn.

Als Naughty Dog de game op 60FPS had willen laten draaien in de singleplayer was er dergelijk veel optimalisatie nodig geweest, dat dit ten koste kon gaan van de ervaring. Dan zou men zoveel concessies moeten maken, waardoor 30FPS de meest voor de hand liggende keuze is.

Co-lead designer Anthony Newman: “We just realised that, for the game we wanted to make, to make the best game possible, [30fps] was just something that we had to do.”

Co-lead designer Kurt Margenau: “If we wanted to hit a locked 60fps, there’s a lot of optimizations in the environments that would have to happen. This would make each level take longer to make. The same amount of geometry would take longer to make because it would have to be so heavily optimized. And so that could end up having story repercussions. We want to have this scene, but we don’t have the time to make the environment. It’s a feature, like any other, and you have to consider it against everything else,”