Digital Foundry heeft de beelden van Star Wars Battlefront die op de E3 getoond zijn eens nader onderzocht en kwam tot een aantal mogelijk zorgwekkende conclusies. Zo loopt de demo op de PS4 volgens hun op 900p met post-process anti-aliasing en komt deze demo niet in de buurt bij de reveal trailer. Volgens DF liep de reveal trailer native op een hogere resolutie dan 1080p en werd deze gedownsampled naar 1080p om scherpere textures te kunnen krijgen. Ook had de reveal trailer geen enkele drop qua frames en toonde het volgens DF een geïdealiseerde versie van de game, een versie die mogelijk niet in de buurt komt van het eindproduct.
“genuine, practical look at console gameplay in motion,” but follows up by saying that “from an early pixel-count we see the game matches the basic framebuffer setup of Battlefield 4 and Hardline: the evidence suggesting this PS4 build runs at a native 1600×900 with a pass of post-process anti-aliasing.”
DF viel het ook op dat de console demo een veel lagere depth of field had en dat de per-object motion blur effecten uit de eerste trailer ontbreken in de nieuwe. Objecten hadden in de initial reveal trailer immers allemaal hun eigen motion blur, maar in de demo zien we dit niet terug. Hieronder vind je een voorbeeld voor mensen die niet helemaal snappen wat per-object motion blur betekent.
Zowel Battlefield: Hardline als Battlefield 4 liepen beide op 900p op de PS4, nu was dit op zich geen ramp en heeft BF4 bijvoorbeeld nog steeds erg mooie graphics en is het vrij scherp. De trailer die je het eerst gezien hebt van Star Wars is niet representatief voor de game die je mogelijk straks gaat krijgen.
Snap geen zak van die motion blur gifjes, als die uit staat ziet het er beter uit.
Poahh, schokkend nieuws zeg.
Dacht dat dit wel zo’n beetje de trend is de laatste tijd?
@82.74.151.xxx ik ook niet, maar ik vermoed dat de redacteur van dit nieuwsbericht dat haarfijn kan uitleggen?
@92.69.23.xxx: Per-object motion blur betekent dat elk object zijn eigen motion blur heeft, dus zowel de stokjes als het bolletje dat gegooid wordt. Dus als jij je gun beweegt, dan heeft de gun motion blur evenals je handen. Dat hoort er dan een stuk beter uit te zien dan wanneer alles gewoon strak beweegt, wat in het echte leven ook niet gebeurd.
Duidelijk artikel 🙂
@92.69.23.xxx: Kijk bijvoorbeeld naar je tv. En beweeg je vinger voor je ogen heen en weer als je naar de tv kijkt. Dan zie je duidelijk bij je vinger “motion blur”. Zomaar een voorbeeld 😛
Krijg weer doorverwijzingen als ik op deze site kom, hoera je hebt huppelepup gewonnen poppups enzo. En typen via m’n telefoon is al helemaal niet meer te doen, spacte hem zwaar de pan uit.
zag er goed uit dan voor 900p
@84.241.208..xxx: misschien adware op je PC? je kan een topic openen in feedback met meer info dan kan ik er naar kijken. Site is iig clean van pop-ups server-side. Zie hier test results
@M4GN3T: via m’n telefoon, dus lijkt me sterk maar zou kunnen
@M4GN3T: Off topic: Project cars heeft een update van 1,776GB.
Ps: Waar kan ik jullie tippen voor info? Kon het niet vinden, vandaar maar even zo.
dat beloofd wat!
Gewoon lekker straks op m’n PC op m’n 144hz scherm. Dit vind ik zonde om op de PS4 te doen.
@84.241.208..xxx: Als je hulp wilt, open een topic in ’t feedback forum, dit topic gaat over star wars.
@Sony: PM-tje will do the job
Battlefield in het wit yo! Ka-ching.
@M4GN3T:
Dus jij ziet motion blur als je beweegt? Mmmmm.
@217.103.102..xxx: Als een object beweegt, het is ook ‘per-object’ niet ‘per-eye’. Zie ook hier voor meer informatie over motion blur.
Kan me niks schelen die 1080p. Gewoon een goede game afleveren. Die extra pixels voegen niks toe. Het zag er nu al fantastisch uit.
@Despgamer: lol was geen console footage.
@84.241.202..xxx: ps4 footage niet gezien dan?
@143.179.62..xxx: was geen ps4 footage. Gewoon een demo gemaakt voor een high end pc.