We zijn ons er allemaal van bewust dat Bethesda games die een grote open wereld bevatten, vaak niet zonder bugs op de wereld worden gezet. Vooral de PlayStation 3 versies van Fallout 3 en The Elder Scrolls V: Skyrim spanden de kroon met bugs die je savegames onbruikbaar maakten. Hoewel dit niet iedereen is overkomen, zullen zelfs fans van de games niet ontkennen dat een breed scala aan bugs duidelijk voor grote ergernissen zorgden.
Ook Bethesda is zich hiervan bewust en wil deze fouten in de toekomst niet meer maken of in ieder geval die voorvallen sterk verminderen. Bethesda’s Todd Howard maakte via een interview met GameInformer kenbaar dat het oplossen van de bugs, glitches en crashes in Skyrim voor veel goede oefening heeft gezorgd – en oefening baart kunst.
“All of the updates we did on Skyrim, and all of the DLC – once we sorted [the bugs out] we had a different process for how we checked the content out,”
“For us, [the player’s] saved game is the number one thing. If the game crashes that’s bad, but it is nowhere near as bad as someone’s saved game being hosed. That’s our scenario that we will do anything and everything to avoid. We made a lot of progress given how Skyrim went, but we did it during Skyrim. This just builds on that.”
Fallout 4 zal over een paar maanden uit gaan komen en Todd Howard wil de geschiedenis zich niet laten herhalen. En dat is precies wat we willen horen. Maak het ook waar, Todd!
Hopelijk lukt het ze.
Het hoeft niet hoor! Kijk naar The Witcher 3 dat is ook een open wereld en qua bugs viel het echt reuze mee ! En als er een bug was dan was die echt zo snel opgelost! Neem een voorbeeld van hun aan! Zo hoort te gaan!
@klupido: ja inderdaad stoorde mij ook totaal niet in de witcher.
Witcher 3 is niet te vergelijken met fallout, daar blijft alles liggen wat je op de grond pakt of verplaatst. Bij iedere verplaatsing kwam er geheugen bij en dat werd uiteindelijk funest, dit komt niet bij the witcher voor
@145.132.37..xxx: Het gaat hierover bugs niet over geheugen of dat iets blijft liggen als je dat verplaatst…
@klupido: Dat wat hij zegt was de oorzaak voor de bugs in de game. Dus dat maakt wel degelijk het verschil tussen Fallout en Witcher.
@Sensu: Het feit dat het niet in The Witcher 3 wil vast wel iets zeggen dan he… Ze konden er of voor kiezen om de spullen te laten liggen ( net als fallout ) maar dan tegen een ik weet niet hoeveel bugs aanlopen of om te kiezen dat niet te doen zodat er weinig bugs in zitten en deze studio koos voor het tweede wat ik erg mooi vind!
@klupido: Er zal wel een reden geweest zijn voor die keuze en persoonlijk vond ik het juist heel fijn, aangezien je vaak te veel bij je had waardoor je te zwaard werd, niet kon fast travelen… etc. Dan kon je dus later terug om alsnog de loot op te pakken. Ikzelf heb ook nooit een save-game bug gehad, dus dat scheelt.
@Sensu: Nee maar bij The Witcher kun je ook vol raken met je inventory maar als je een groter zadel koopt voor je paard is dat ook opgelost dus kun je er nog altijd rekening mee houden
jullie hebbe echt niks te doen man 🙂 discuseren voor niks geniet van je witcher of fallout ieder zn ding
@178.85.36..xxx: Of beiden.
En overigens sprak ik Klupido alleen aan op het feit dat hij zei dat dat ‘niets met bugs te maken had’, wat het dus wel had.