We zijn ons er allemaal van bewust dat Bethesda games die een grote open wereld bevatten, vaak niet zonder bugs op de wereld worden gezet. Vooral de PlayStation 3 versies van Fallout 3 en The Elder Scrolls V: Skyrim spanden de kroon met bugs die je savegames onbruikbaar maakten. Hoewel dit niet iedereen is overkomen, zullen zelfs fans van de games niet ontkennen dat een breed scala aan bugs duidelijk voor grote ergernissen zorgden.

Ook Bethesda is zich hiervan bewust en wil deze fouten in de toekomst niet meer maken of in ieder geval die voorvallen sterk verminderen. Bethesda’s Todd Howard maakte via een interview met GameInformer kenbaar dat het oplossen van de bugs, glitches en crashes in Skyrim voor veel goede oefening heeft gezorgd – en oefening baart kunst.

“All of the updates we did on Skyrim, and all of the DLC – once we sorted [the bugs out] we had a different process for how we checked the content out,”

“For us, [the player’s] saved game is the number one thing. If the game crashes that’s bad, but it is nowhere near as bad as someone’s saved game being hosed. That’s our scenario that we will do anything and everything to avoid. We made a lot of progress given how Skyrim went, but we did it during Skyrim. This just builds on that.”

Fallout 4 zal over een paar maanden uit gaan komen en Todd Howard wil de geschiedenis zich niet laten herhalen. En dat is precies wat we willen horen. Maak het ook waar, Todd!