Jade Raymond is een ambitieuze en getalenteerde vrouw die er voor haar 39 jaar zeker nog mag zijn. Jarenlang was ze werkzaam bij Ubisoft als bazin van Ubisoft Toronto en co-creator van Assassin’s Creed. Maar dit laat ze nu allemaal achter zich, om een baan bij EA na te streven. Ze zal aan de slag gaan bij Motive en ze zal daarbij aan het roer mogen staan.

Motive is een nieuwe studio, welke nauw samen zal werken met Mass Effect en Dragon Age ontwikkelaar BioWare. Tevens zal ze Dead Space ontwikkelaar Visceral bijstaan met de ontwikkeling van aankomende games. Het eerste project waar Raymond haar bijdrage aan zal leveren is een Star Wars avonturen game. Dit maakt het cirkeltje weer rond, want net voordat ze werkzaam was bij Ubisoft werkte ze bij niemand anders dan… Electronic Arts!

“I’m happy to announce that I’m joining Electronic Arts and opening Motive, a new development studio in my home town of Montreal, Canada,”

“Motive will be a creative-driven team, incubating entirely new IP and taking on some amazing projects. The first one is going to be really exciting – we’re going to work on Amy Hennig’s Star Wars game!”

Wij wensen mevrouw Raymond alvast heel veel plezier met haar nieuwe baan en dat we maar veel mooie creaties van haar mogen spelen in de toekomst.