http://playsense.nl/images/file/img_55c488da7e4ff.jpg

Als er echt een trend zich heeft ontwikkeld met de huidige generatie platformen, dan is het wel de resolutie/framerate trend. Doordat Sony’s console, de PS4, iets krachtiger is dan de Microsoft Xbox One zien we vaak verschillen in resoluties bij multiplatform games. Een hogere resolutie betekent vaak een net iets scherpere game, waardoor veel mensen de voorkeur geven aan PS4-versies van multiplatform games.

Konami heeft nu duidelijkheid gegeven over de resolutie van Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Dit heeft men gedaan samen met vergelijking screenshots van alle platformen, zodat je kan zien welke versie jij het mooiste vindt en uiteindelijk kunt gaan halen.

Qua technisch aspect speelt de game op de PS4 zich af op 1080p native en de Xbox One versie is 900p. De framerate van beide versies zal liggen op 60FPS. De PS3 en Xbox 360 versies zullen beiden draaien op 720p sub-native met upscaling naar 720p op 30FPS. De PC-versie ondersteunt een resolutie van 4K tot 60fps.

Op 1 september ligt Metal Gear Solid V: The Phantom Pain in de winkels.