Het lijkt wel alsof Bethesda tegenwoordig erg weinig verkeerd kan doen. De ontwikkelaar en uitgever heeft met pareltjes als Skyrim en Fallout 3 de vorige generatie consoles naar een hoger niveau getild, zette een paar jaar geleden een nieuwe top-IP op de kaart (Dishonored) en probeert gamers met een nostalgisch kantje blij te maken met prima reboots van oudere franchises (Wolfenstein en hopelijk ook het aanstormende Doom). Bethesda wil echter nog meer doen dan dat.
In een interview met MCV gaf marketing baas Pete Hines indirect aan niet echt tevreden te zijn met het huidige releaseschema van het bedrijf. Het is de bedoeling dat Bethesda in de toekomst drie tot vier grote titels per jaar zal uitgeven en daar zijn ze op dit moment nog niet. De reden? Een gebrek aan ontwikkelaars die voor hen werken. Met maar zeven studio’s kan je slechts half zoveel werk verrichten als met veertien, aldus Hines. Klinkt als een oproep tot agressieve uitbreiding, als je ’t mij vraagt.
“We want to get to the point of regular releases, but we are not thinking: ‘What if we did eight or 10 games a year?’ That’s just not who we are or how we do things. I don’t think it’s necessarily the case that we are doing okay with seven studios, but if it was 14 we could do twice as much.”
Hines benadrukte tevens dat het niet de bedoeling was om zo snel mogelijk zoveel mogelijk bedrijven in dienst te nemen. De visie van Bethesda blijft uiteraard centraal staan en dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Als het maar de Bethesda kwaliteit blijft en niet zoals ea of activisioen met elk jaar de zelfde fifa en call of duty
Oh nee! Ze gaan toch niet EA, Activision en Ubisoft achterna?
Waarom moet het altijd meer zijn? Hebzucht…
Een bedrijf moet ieder jaar méér winst maken!!! Laten we dus meer toppers per jaar uitbrengen. Dat de kwaliteit achteruit gaat? Nah, niet belangrijk! Als er maar meer wordt verkocht… 🙁
Kwaliteit over kwantiteit!
elder scrolls 6
@gamexl: Ik ben er ook niet blij mee maar goed, je kan het een bedrijf niet kwalijk nemen dat ze meer winst willen maken. Dat is nu eenmaal hun doel
@tommiboy96: Dat weet ik wel. Maar uiteindelijk kun je niet meer groeien en dezelfde blijven. Ik heb vaak meegemaakt met bedrijven waarvoor ik zelf gewerkt heb. Ze zijn helemaal over de kop gegaan omdat ze steeds meer expansie wilden. En het gekke is dat de top steeds meer verdient, het gewone werkvolk steeds harder moet werken en de kwaliteit achteruit holt.
Het doel zou moeten zijn winst maken en een goed product leveren. Een baas wil normaal gesproken nooit nieuwe werknemers aannemen want dat is een grote kostenpost. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Als er meer vraag is naar jouw product dan zul je moeten uitbreiden om aan die aanvraag te voldoen. Maar het is niet altijd een must. Zeker niet bij gameindustrie. Bethesda heeft nu een zeer goede naam als studio die kwaliteit levert.
@gamexl: ik vind het ook eng hoor.
van matige toppers naar trash#welldone