http://www.psx-sense.nl/images/file/img_4ed79e4c17bf7.jpg

Eén van de betere games die de PS Vita gekend heeft is Uncharted: Golden Abyss, welke nooit is ‘remastered’ voor de console. Dat betekent niet dat Naughty Dog er niet bij stil heeft gestaan om de game alsnog naar de consoles te brengen. De ontwikkelaar heeft aangegeven nagedacht te hebben om de game bij het binnenkort te verschijnen Uncharted: The Nathan Drake Collection te stoppen.

Tijdens de EGX in Birmingham meldde Naughty Dog Community Strategist Arne Meyer in een panel dat de game bijna in de collectie zat. Hetgeen wat ze uiteindelijk heeft doen besluiten om het niet te doen is het feit dat het niet paste binnen het doel wat ze met deze collectie wilden bereiken. De trilogie maakt deel uit van de vertelling die uiteindelijk heeft geleid tot het Uncharted 4 en Golden Abyss verhaal en daarom past deze PS Vita game volgens Naughty Dog niet echt in dit rijtje, want het leeft meer buiten deze trilogie.

“It was definitely under consideration, because we were trying to see how we could collect all of the Uncharted games. But when we went back and looked at what we were trying to do with the Nathan Drake Collection, we realised that those three games – the trilogy – actually provided a particular narrative arc that led into Uncharted 4. We wanted to keep that as a holistic collection for that reason, and Golden Abyss kind of lives a little bit outside of that.”

Het verwijderen van de multiplayer uit de games voor de collectie is ook iets waar men nog wat over gezegd heeft. Ze vertelden dat deze beslissing vrij snel werd gemaakt, omdat ze de spelerspopulatie op de PS3 niet wilden beïnvloeden. Er zijn nog steeds genoeg spelers in de multiplayer van Uncharted 2 en 3 op de PS3 en het brengen van de multiplayer naar de PS4 zou kunnen betekenen dat dit af kan gaan nemen. Dit wil Naughty Dog niet en dus hebben ze besloten de multiplayer buiten beschouwing te laten op de PS4.

“It was a really difficult decision for us, but it was one that we actually took early on, because we were thinking about both our player population – we still have players playing Uncharted 2 and Uncharted 3 multiplayer, and we still haven’t shut those servers down; we don’t have a plan to do that right now – and so, we were like, did we want to affect that player population, and splinter it even more so.”