In een gesprek met Eurogamer heeft Shuhei Yoshida kort gesproken over Driveclub en het lange uitstel waar de racer mee te maken kreeg. Eén van de redenen waarom de game werd uitgesteld, met name de PlayStation Plus Edition, had te maken met het succes van de PlayStation 4.
Wat? Hoor ik je denken… Ja, maar daar is op zich een logische verklaring voor hoewel iets beter anticiperen ook niet zou hebben misstaan. Sony en Evolution Studios hadden niet verwacht dat bij de release van de game zoveel mensen een PlayStation 4 zouden hebben met daarbij een PlayStation Plus abonnement.
In de eerste instantie zou de game een launch titel zijn, waarbij het aantal mensen die de titel dan gratis zouden downloaden aanzienlijk lager zou liggen. Omdat de toestroom overweldigend was is Evolution Studios terug naar de tekentafel gegaan om alle software voor de server te herschrijven en dat heeft een hoop tijd gekost.
“DriveClub has sustained its momentum. They needed to spend time to really rewrite the server-side of the game. We weren’t expecting this many people would buy a PlayStation 4, and have PlayStation Plus membership. Because the title was originally titled for the launch of the system, the number of potential people to download for free for the PS Plus version would be much smaller than two years after the launch. We realised the daunting task of supporting potentially millions and millions of people to download and play. The team needed to go back to the drawing board and re-engineer the server-side.”
Wel, gelukkig werkt het nu allemaal als een zonnetje. De PlayStation Plus Edition nog niet binnengehaald? Zorg dat je dit snel doet, want de game verlaat de Instant Game Collection aanstaande dinsdag.
Ik denk dat er weinig mensen dit succes zagen aankomen komen.
Wat een bullshit
Alle software voor de server herschrijven? Wat een load of HORSE SHIT. Dat is echt de domste smoes ooit. Het slaat nergens op dat je software moet herschrijven om servers in de lucht te houden.
Smoesjes =P
Vind de game maar niks..
@31.161.10.xxx:
Weleens van netcode gehoord? Lijkt er niet op namelijk.
Interessant om te constateren dat er dus gewoon game ontwikkelaars reageren op bovenstaand bericht en melden dat het allemaal onzin is?
ze wilden gewoon een grotere consumer base hebben voordat de game de markt opging.
@92.69.212..xxx: het is ook interessant dat een of andere gast lafjes anoniem impliceert dat we er allemaal niks van weten.
Larrie en apekool ik kocht mijn ps4 niet voor DC .
PS4 is gewoon een top console die ik al vele maanden voordien had gepreordert , Ik heb DC bij de release gekocht en die was toen een ramp .
PS4 heeft zeker niets te xanken aan DC.
@tyger1: dat wordt ook niet gezegd, ze moesten dc juist uitstellen door het succes van de ps4 om dc succesvol te maken! Niet andersom.
@163.158.37..xxx: ah staat er maar raar op , thnx
@31.161.10.xxx: Iets zegt me dat jij geen verstand hebt van gamedevelopment en server beheer :’D
De game is ondertussen echt super
Maar wat een verschrikkelijk lulverhaal dit,
die gast is duidelijk niet in zijn eerste leugen gestikt
Waarom liegen die lui dan zoveel 🙁
Erg lomp of heet dat naïef als je eerst PS+ verplicht stelt voor online gamen en dan vervolgens verrast bent dat PS+ zo’n succes is.
@Ruft Eend:
Begrijpend lezen??
Ze hadden het succes wel een beetje aan kunnen zien komen met het geklungel van Microsoft en Nintendo destijds.