Prince of Persia: The Forgotten Sands was al in ontwikkeling voor de Prince of Persia uit 2008 was uitgebracht. Dit vertelde Michael McIntyre, PoP Level Design Director, in een interview tegenover Joystiq. Hij vertelt ons dat ze met deze titel terug gaan naar de meer bekende gameplay van de Prince of Persia franchise. Zo heb je bijvoorbeeld weer de optie om de tijd terug te draaien en is de game volkomen lineair. We hebben een aantal andere leuke feiten uit dit interview voor je opgesomd:
- Draait op Anvil engine (bekend van Assassin’s Creed)
- Bij gevechten staan actie en momentum centraal
- Gevechten met tot 50 vijanden tegelijk
- Je speelt ‘alleen’ en hebt dus geen partner.
- Eén einde.
- Willen wel een opvolger maken, maar wachten eerst op feedback
- Game staat totaal los van de film
We verwachten Prince of Persia: The Forgotten Sands in mei in de schappen te zien liggen.
Trailer ziet er wel vertrouwd uit, maar ik weet het nog niet zeker.
Heb de trailer al gezien zag er vet en vertrouwd uit. Twee goede punten -Game staat totaal los van de film en – Je speelt ‘alleen’ en hebt dus geen partner(geen elika). Vraagtekens Gevechten met tot 50 vijanden tegelijk, nu maar hopen dat de vijandan niet passief staan kijken totdat degene voor hem dood is. Alternative eindes zou leuk zijn.
wel leuk dat het van Assassins Creed is:)