Uncharted 4: A Thief’s End draait natuurlijk hoofdzakelijk om de epische singleplayer, maar de game bevat ook een mutiplayer modus en deze werd gisteren tijdens de Sony persconferentie op de Paris Games Week onthuld via een actievolle trailer. Inmiddels hebben we meer gameplay beelden gezien en leerden we dat de multiplayer een framerate van 60 FPS heeft.

Het blijft echter details regenen omtrent de Uncharted 4 multiplayer, want er is nog veel meer informatie bekendgemaakt. Zo maakte Naughty Dog bekend dat er geen dedicated servers zullen zijn. De game maakt namelijk gebruik van client hosts. Het is niet bekend wat er precies gaat gebeuren als de host tijdens een potje het spel verlaat, maar daar zal vast een passende oplossing voor gevonden worden.

Verder liet de ontwikkelaar weten dat het als doel heeft om acht multiplayer maps aan te bieden wanneer Uncharted 4: A Thief’s End volgend jaar lanceert. Robert Cogburn, lead multiplayer designer, vertelde ook dat dit acht compleet nieuwe maps zullen zijn. Er zitten dus geen remakes van oude maps bij.

Cogburn deed ook nog een best verrassende uitspraak over voertuigen in de multiplayer. Deze zullen niet beschikbaar zijn bij de release van de game, maar Naughty Dog hoopt later na de release voertuigen in de multiplayer van Uncharted 4 te implementeren.

Als laatste maakte Cogburn nog het één en ander bekend over een controversieel onderwerp, namelijk microtransacties. Deze zullen namelijk vanaf de release aanwezig zijn in de multiplayer van Uncharted 4: A Thief’s End. Het is mogelijk om wapens, upgrades en meer aan te schaffen met echt geld, maar Naughty Dog maakte wel direct duidelijk dat alles ook met in-game geld te kopen is. Er zijn geen gameplay-gerelateerde items die alleen met echt geld te koop zijn. Volgens Cogburn is het erg belangrijk om de juiste balans te vinden tussen het grinden voor bepaalde items en het betalen via microtransacties. Data van de aankomende multiplayer beta, die in december plaats zal vinden, zijn hierbij erg belangrijk.