PlayStation VR zal de prijs hebben van een nieuwe console, inmiddels bij velen wel bekend. Wat de prijs precies gaat zijn is nog even afwachten, want daarover is Sony tot op heden nog niet concreet geweest.

Dat het geen alledaagse aanschaf zal zijn door een hoog prijskaartje is inmiddels wel duidelijk, maar dat is niet vanwege de intentie om er veel geld aan te verdienen. Sony’s Shuhei Yoshida gaf in een interview met DigitalSpy aan dat de prijs er op gericht is om een zo groot mogelijke installed base te realiseren.

Enkel door zoveel mogelijk PlayStation VR’s te verkopen kan het een succes worden, want dan gaat de content automatisch komen. Daarmee zegt hij indirect dat de prijs zo laag mogelijk gehouden wordt, zodat de verkopen goed gaan. Als de prijs dan nog steeds hoog uitvalt, dan zit dat hem meer in de productie en ontwikkeling dan in de intentie om veel geld te verdienen.

“We are bringing a console mentality and also making developers test it fully before using their content. We tend to price hardware not to make money from it but to get as many install base so that content can be sold. This is the same kind of thinking in the way we are approaching PlayStation VR.

Het artikel waaruit deze uitspraak komt is logischerwijs veel langer en voor meer context en diepgang kan je hier terecht, het is een vrij interessant stuk.