Digital Foundry, bekend van het analyseren van games en hun performance, heeft Call of Duty: Black Ops III onder de loep genomen. Uit deze analyse blijkt dat de framerate van de game eigenlijk allesbehalve stabiel is, de 60FPS waar Call of Duty bekend om staat wordt eigenlijk amper gehaald. Gemiddeld ligt de framerate dichterbij 45 tot 50 frames per seconde dan de 60FPS.

De PS4 heeft minder moeite met de game dan de Xbox One, op de Xbox One zijn er zelfs framedrops gemeten richting de 28FPS en heeft de game moeite om boven de 35 tot 45FPS uit te komen. De Xbox One versie kampt dan ook met de meeste problemen als het om de framerate gaat. Grafisch verschil tussen de beide versies is er bijna niet, de games zien er qua grafische pracht er redelijk hetzelfde uit.

Digital Foundry noemt de resultaten niet goed, op beide platformen, de PS4 mag dan wel voordeel hebben qua framerate, maar het is verre van optimaal.

“While PS4 sticks close to 60fps at various moments throughout the battle, Microsoft’s system frequently struggles to rise above the 35-45fps No Man’s Land, eventually succumbing to a 28fps drop. The situation here is grim: judder and fluctuations in controller response compromise the gameplay, while the dynamic resolution plateaus to its lowest point. It doesn’t look great, but more importantly, the feel is wrong.”