Elke zondag is er weer een nieuwe Jouw mening en zo ook vandaag weer. Zo simpel is het en daarom houden we de inleiding voor de verandering eens een keer wat korter. De stelling van deze week gaat over de adviesprijs van de DualShock 4 controller. De huidige adviesprijs van gemiddeld €59,99 is vrij fors te noemen en wij zijn erg benieuwd of jullie dat ook vinden. De stelling van deze week luidt dan ook: ‘De adviesprijs van de DualShock 4 controller moet omlaag’.
De DualShock 4 controller is als je hem in de hand hebt een zeer fijne controller om vast te houden en om mee te spelen, alleen zijn helaas niet alle onderdelen van de controller van dezelfde goede kwaliteit. Neem bijvoorbeeld het rubber dat om de pookjes heen zit, dit gaat bij intensief gebruik bijzonder snel slijten, waardoor het plastic pookje vrij snel tevoorschijn komt. Natuurlijk, het is afhankelijk van hoe je er mee omgaat, maar in tegenstelling tot eerdere DualShock controllers gaat het met de DualShock 4 veel te snel.
Zet daarnaast ook eens de adviesprijs van een DualShock 4 controller tegenover de adviesprijs van een nieuwe PS4 game, dan mag je toch concluderen dat de DualShock 4 controller wel erg aan de hoge kant is geprijsd. Natuurlijk, de ontwikkeling, het produceren, het verschepen, het kost allemaal geld en dan zou je op zo’n relatief hoog bedrag uit kunnen komen. Beschamend is dan echter wel dat bij speciale uitgaves, waar enkel een ander likje verf over het uiterlijk heen zit, er doodleuk een tientje meer wordt gevraagd. De oplage is in deze lager, maar dan nog hebben we het hier gewoon over massaproductie en in specifieke gevallen een ander likje verf.
Andere factoren die mee kunnen wegen in waarom je het juist wat genuanceerder ziet kan zoal zijn dat je een controller natuurlijk wel erg lang kan gebruiken, mits je er voorzichtig mee omgaat. Misschien ben je wel zo zuinig dat je gedurende een console cyclus niet tot hooguit één keer een vervanger moet kopen. Een ander punt is natuurlijk dat winkeliers nauwelijks verdienen op de verkoop van de PlayStation 4 zelf en het qua winstmarge vooral van games en accessoires moet hebben, hoewel je daar als consument niet direct een boodschap aan hebt.
Een ander punt wat nog een rol kan spelen is dat Sony mogelijk royalties moet betalen aan Immersion, het bedrijf dat het patent op het vibratiesysteem dat in de controller zit beheert. Dat is echter een ingewikkeld verhaal waar we niet al te diep op in gaan. Desalniettemin kan het wel een rol spelen in de doorberekening naar de consument, waardoor Sony zelf ook met externe factoren te maken heeft.
Zoals je merkt is dit een interessant onderwerp waar weer best het één en ander over te zeggen valt en wij zijn erg benieuwd naar wat jij hiervan vindt. Drop daarom vooral je mening in de reacties onder dit artikel, zodat we er weer een levendige en gezellige discussie van kunnen maken.
Zodra men het probleem met het rubber van de pookjes oplost dan is 60 euro een acceptabele prijs.
€40 is max
Yup. Sony maakt hier dezelfde fout als met de Vita geheugenkaarten. Door flink winst te willen maken op randapparatuur ondergraven ze het hele ecosysteem. Voor de Vita is het één van de redenen waarom velen teleurgesteld zijn in het apparaat, terwijl het echt een geweldig ding is. Maar ja, 100+Euro betalen voor een geheugenkaart? Gekkenwerk!
En inderdaad, ik zoek eigenlijk een tweede DS4 voor local coop met mijn zoontje, (toch echt de volgende generatie gamers!) maar zit erg tegen die prijs aan te hikken.
Idd, €40 max!
Veel te duur ja. €35 is genoeg voor joystick. Zelf hik ik ook tegen de prijs, voelt als weggegooid geld.
Nee hoor 60 is prima.
Wanneer accepteren mensen nou eens dat een hobby geld kost?
Altijd maar zeuren over de prijzen van games en accessoires…..
Games kosten nog net zoveel als in 1993 toen er SNES spellen waren van 150 gulden.
Als je gamen een te dure hobby vind, zoek een andere hobby 😉
Helemaal mee eens! Ik heb bij de release een extra controller aangeschaft. Van de eerste is (mede dankzij FIFA) de linkerpook goed versleten. Daarnaast blijft sinds kort de L2-button hangen. Toen ben ik geswitcht naar die tweede controller die letterlijk maar 4 uur gebruikt is sindsdien. Na enkele uren spelen begon hier de L1-button soms te haken. Nu speel ik op het moment vollebak Fallout dus heb ik hier weinig last van, maar het blijft een rare zaak. Ik ga persoonlijk gewoon dood normaal met mijn controllers om en doe niets geks. Nu kan ik mijn derde controller aanschaffen voor 60 euro maar wie zegt dat die controller niet weer snel iets gaat mankeren? Voor 60 euro verwacht ik een top product die jaren mee gaat. Voor 35 euro wil ik na een jaar intensief spelen wel weer een vervanger aanschaffen.
@94.208..xxx: voor €60 verwacht je wel dat ze op z’n minst goede kwaliteit rubben gebruiken en niet dat het kapot gaat als je 1x perongeluk je nagel erin zet.
Kansloze vraag.. Iedereen wil hem goedkoper maar is al jaren rond de 60 dus dat gaat niet veranderen.
@94.208..xxx: pleur op man, onzin
52 euro is duur genoeg maar dan mag er wel een betere accu in zitten.
Voor 35 a 40 verwacht ik een stuk waardeloos plastic met draad.
De Xbox-one controller is in verhouding nog duurder, geen interne accu, aanraak vlakje of bewegings sensor, dus als ik nu met Lara over een smalle balk loop hoef ik niet te balanceren.
Gewoon goede prijs als ze de problemen met de rubbers aanpakken.
Zolang mensen het kopen, is er voor Sony geen noodzaak om een prijs te verlagen. Ik vind verder dat je pas iets kunt zeggen over de verkoopprijs als je de kostprijs weet. Ik vind 60 euro ook veel geld voor een controller maar zonder controller zijn je PlayStation en al die games behoorlijk waardeloos.
dit is niet de juiste vraag hier op sense wij weten allemaal dat alles te duur is voor een nederlander .
ik vind 60 euro de juiste prijs heb twee controllers gekocht bij mij console en heb er nog altijd geen problemen mee . en ik heb mijn console van het begin toen hij uitkwam 🙂 .
@84.104.237..xxx: Je kon er gewoon mee terug naar de winkel of contact opnemen met Sony. Ik kreeg bij de GM direct een nieuwe zonder de bon of het pasje te laten zien (micro schilfertje rubber los en een iets blijfendehangende R1 knop). Ik ben niet gaan wachten tot het erger ging worden.
Mijn batterij is volgens mij kapot van mijn ds controller en dat al na minder dan een jaar gebruik. 60 euro is veel te veel! Als gamen je hobby is, betekent het nog niet dat het duur moet zijn. Een betere kwaliteit zou voor 60 euro zou op zijn plaats zijn. Elke keer als ik een nieuwe controller koop dan denk ik van voor dit geld had ik ook een nieuw spel kunnen halen. Het voelt soms een beetje als een onderhoudsinvestering waar je niet direct plezier van kunt hebben.
40 Euro maximaal
2 controllers voor 80 is een mooi bedrag
@94.214.170.xxx: Is al gebeurd met de nieuwe serie , ik heb nieuwe pookjes erop gezet die scheuren totaal niet en hebben structuur dus nog beter dan het origineel
Heb nog steeds mijn eerste controller waarbij er een heel klein scheurtje in de linker stik zit. Ik wil al maanden een extra controller,maar heb hem gewoon niet gekocht vanwege de hoge prijs en omdat ik er eigenlijk ook niet perse een xtra nodig heb maar puur voor als de een leeg is.
€40 vind ik ook de max.
60 is prima als ze van betere kwaliteit zijn. M’n 360 controller ging van launch tot heden mee zonder merkbare slijtage.
M’n DS4’s zijn de pookjes al lam bij het indrukken waardoor je bij veel games niet kan sprinten. Batterij die erin zit is ookeen goedkope geweest. Dit mag echt niet bij een controller van 60 euro, dat ze na 1,5 jaar al half lam zijn.
Voor de gein moet je es een 360 controller uit elkaar halen en een DS4. Zie je meteen het verschil in bouw. 360 controller is echt met zware degelijke materialen inelkaar gezet, de ds4 niet en dat merk je na 1,5 jaar. Is niet normaal dat ze zo snel slijten.
Zou 100 euro over hebben voor een degelijke DS4, zoals de Xbox elite controller. Hoef ik niet elke 1,5 jaar weer 2 nieuwen te halen. Omdat je constant batterijen aan het opladen bent heb je ook nog eens steeds 2 nodig.
Hoor al m’n vrienden er ook over. Of er nog plekken zijn om goedkoop een ds4 te kopen omdat de pookjes half lam zijn (klikken van de pookjes, omdat je bij fps games vaak sprint).
Zou graag een 2e ds4 willen vooral voor de coop in de Lego games
@94.214.170.xxx: Het probleem met de rubbertjes is door Sony gelijk erkend. Het gaat om een fabrieksfout en het enige wat Sony kan doen is jou een nieuwe of herziene controller toesturen zodra je de defecte hebt opgestuurd. Daar zijn geen kosten aan verbonden. En de nieuwe controllers hebben dit probleem niet meer. Maar ja, van die eerste foutieve batch zijn er natuurlijk nog veel in omloop.
@77.162.227..xxx: Je kunt je controller laten vervangen kosteloos. Nadeel is dat het een paar dagen duurt voordat je een nieuwe via de post heb ontvangen. Ik zou het altijd aanbevelen!!
Net zo duur als de ds3 was, alleen is de ds4 10x beter en zitten er behoorlijk veel functies in dus zo gek is het niet. Heb sowieso maar 1 controller omdat mijn games geen splitscreen hebben en anders nemen mn vrienden er wel 1tje mee.
@Mithrandir: kan je geen third party controller kopen dan ? misschien kan je zo alsnog van co-op met je zoon genieten.
Dan nog even mijn eigen mening: Ja, natuurlijk mag het goedkoper. Ik kan niet inschatten wat de productiekosten zijn van een controller. Maar er moet ook winst gemaakt worden.
Bijna iedereen die gereageerd heeft klaagt over de slechte rubberen onderdelen van de sticks. En terecht. Maar je gelooft toch niet dat als Sony had geweten dat de rubber zo snel zou slijten ze op die manier geproduceerd zouden hebben?
In het geval van de rubbertjes wordt het netjes opgelost, zij het dat als je maar één controller bezit, je het dan wel een weekje zonder moet doen, wat best lastig is. In mijn geval had ik twee controllers en heb ik het probleem ervaren bij één van de controllers. Deze op Sony’s kosten opgestuurd en netjes een nieuwe ontvangen die overigens NIET MEER slijt.
En dan lees ik over het feit dat de controller van de XOne geen problemen heeft. Dat kan zeker, ik heb er geen ervaring mee en geloof zeker de berichten hierover.
Maar bij de xbxo360 was wel een probleem aan de hand; namelijk de batterijen om de controllers op te laden (die ja er op moet klikken) die gingen na iets meer dan een jaar kapot. En daarvoor was er geen passende oplossing zonder kosten. Nee, je moest maar een nieuwe kopen. Dan maar via kabel opladen…
60 euro, is de prijs van een game. Ik zou rond de 35 à 40 euro veel netter vinden voor een controller. Maar ja, ik spreek nu natuurlijk in het voordeel van mijn portemonnee. 😉
40 euro is idd de max. bovendien hadden ze die touchpad wel achterwege mogen laten. kansloos nutteloos ding is dat zeg.
@Peter01: ken jij een 3rd party controller zonder draad?
Opzich is €60,- gek acceptabel, maar, de pookjes die slijten en de accu die veel te snel leeg gaat(mijn mening) zijn wel dingen die beter horen voor dat geld..ik heb bij een controller de accu vervangen voor een betere, capaciteit verdubbeld, veel plezier van!
35 mooie prijs en dT zwamhoofd met zijn andere hobby prijs is veels te veel heb wr al heel wat versleten daarom 35
@Mithrandir: om heel eerlijk te zijn, nee die ken ik niet. maar dat moet toch bestaan na bijna twee jaar ?
Is altijd al zo geweest. Inderdaad een stomme vraag om aan Nederlanders te vragen. Tuurlijk willen wij alles goedkoper. En het is inderdaad kloten dat die rubberen pookjes snel slijten. Heb er nu metalen pookjes ingezet met een profiel erin. Dus genoeg grip 🙂 En je kan ze ook voor €2,- via Aliexpress kopen (rubberen), en er zelf in rammen. Een kind van 8 kan dat nog.
Amen
50€ is een betere en prima prijs
Absoluut ! €60 euro is belachelijk voor ’n controller !
@83.85.178..xxx: eens!
@ps3dennis: Inderdaad 35- 40 euro dat kosten die rotzooi namaak controllers.
@berry1983: Is het moeilijk om dat te vervangen de batterij?
Even een tip voor de mensen die zeggen dat hun accu niet lang mee gaat of dat hij lui is geworden: een oplossing is echt het gebruik van een oplaadstation dat in de netstroom gaat. En niet meer opladen via de kabel (tenzij het echt even niet anders kan). Kan uit eigen ervaring zeggen dat dat enorm veel scheelt. De goede heb je al vanaf 20 euro (Energizer) of die van Sony zelf voor 30. 🙂
@188.207.108..xxx: goed onderbouwde reactie joh. Heel hoog niveau weer
Ik vind de dualshock 4 aan de prijzige kant, maar het is een draadloos apparaat waar absoluut geen vertraging mag zijn in de communicatie tussen de PS4 en de DS4 controller.
De componenten zullen dus van zeer goede kwaliteit moeten zijn en met alle functies en speaker zal ook de controller een aantal gegevens moeten kunnen verwerken en kan mij zo voorstellen dat daar een prijskaartje aan hangt.
De PS4 is relatief goedkoop, en zullen deze kosten ook ergens vandaan gehaald moeten worden.
Dus 60 Euro is denk een prima prijs ook als je bedenkt dat er een bij de PS4 is meegeleverd als je een nieuwe koopt, deze heb je dus voor niets.
@Mithrandir:
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar ik zou persoonlijk liever 2 a 3 tientjes meer uitgeven voor een originele controller ipv die imitatie rommel
Dus stop met hikken en pak ergens een mooie actie of aanbieding, met Sinterklaas en Kerst voor de boeg komt er vast wel iets leuks voorbij, en koop voor die 5 a 6 tientjes lekker een originele controller en ga lekker samen gamen met je zoon
En nog een punt is, wie weet komt Sony straks ineens met een update en dan werkt al die imitatie troep misschien niet meer
Ontopic,
Natuurlijk wil iedereen dat die (te) dure controllers goedkoper worden
Ik ben het er ook volledig mee eens, een belachelijk hoge prijs als je het vergelijkt met de Dualshock 3. Veel minder solide, goedkope materialen en een heel plastic/goedkope feel. Ik zou er persoonlijk ook max. 40 euro voor willen neerleggen, misschien wel 30 als je bekijkt hoeveel het zou kosten om er eentje te maken.
@nibor hoezo ben jij dan bekend met de inkoopprijzen van al die materialen? Zat er in de ds3 ook een touchpad en led verlichting dan? Nee he?
@83.85.178..xxx: jip. Als je ziet wat ze voor de ps3 nog vragrn.
Ja.
39.99 MAX .. is mooie prijs.
@Flaming_Kaiser: nee helemaal niet.had ff filmpje opgezocht hoe je m makkelijk open krijgt en hoppa..kind kan de was doen
€ 60,– voor een controller is best veel. Als hij €40,- kost wil ik er niet zo lang over nadenken
@berry1983: Bedankt ik zal het even opzoeken.
@94.208..xxx:
Voor jou worden de controllers voortaan €2000 per stuk. Hobby kost nu eenmaal geld he of de prijzen nu goed zijn of niet
Als je er een beetje in knijpt kraakt en verbuigt het. Dun plastic. Slijtgevoelige rubber pookjes.
€35 zou een redelijke prijs zijn.
@94.214.170.xxx:
Is al opgelost. Heb negen keer een controller retour gestuurd naar Sony om te laten vervangen. Uiteindelijk nieuwe controllers vanuit Japan gekregen wn die werken nu al lang goed
@188.207.113..xxx: is goed hoor, maakt mij niet uit. Ook van 2000 lig ik niet wakker. Jij wel zo te horen.
On topic; het kost wat het kost, deal with it
40 euro is voor mij het waard… ben aan mijn derde ds4 bezig .. mijn oude xbox 360 controllers leefden langer dan dees … jammer want ik vind de ds4 echt een zalige controller ..en de x1 ook
@94.214.170.xxx: Dat mogen ze inderdaad oplossen, maar dan nog vind ik de prijs van € 60,- vrij fors! @83.85.178..xxx: Dat vind ik natuurlijk geen verkeerde prijs! -:) @Mithrandir: Ik hik dus ook tegen die prijs aan! @80.60.215.xxx: Een mooie prijs nogmaals! @62.238.87..xxx: € 40,- mag ook nog wel van mij, maar hoe goedkoper hoe beter! -:) @94.208..xxx: Ieder zo zijn mening natuurlijk, maar ik vind persoonlijk de prijs van € 60,- wel vrij fors, maar zeuren: nee dat doe ik niet. Want het is zoals het is. -:) @84.104.237..xxx: € 60,- vind ik persoonlijk ook een vrij hoge prijs, maar € 40,- vind ik ook nog wel oke. @Diederik: De kwaliteit van het rubber op de pookjes vind ik zelf ook niet bepaald goed. @84.104.211..xxx: Best een interessant onderwerp om er eens over te discussieren! -:) Ik verwacht zelf eerlijk gezegd ook niet dat de gemiddelde adviesprijs voor de controllers snel omlaag gaat. @ps3dennis: Gezien de kwaliteit van de controllers zou ik persoonlijk een adviesprijs van € 40,- meer op zijn plaats vinden. -:)
@84.104.211..xxx: mee eens
@94.208..xxx: ja il wel. Vind het wel fijn als ik meer als 2 controllers in de maand kan kopen :p
Maar even serieus. Natuurlijk is het normaal dat een hobby held kost. Maar het zomaar met alle prijzen eens zijn is het andere uiterste
35 euro is een mooie prijs voor de DS4
@82.74.151..xxx: @92.69.221..xxx: JA 4 ledjes (1t/m7 spelers) en drukgevoelige knoppen en een grotere en betere accu
35 euro max.
Max 40 euro
Max 40 euro, 60 euro is gwn te duur voor een controller
60 euro erop toe krijgen ook een optie?
Ik vind zelf 60 eu ook te duur. Haal voor alles eraf en alleen de tril functie start en select. En maak het 25 euro van.. bullshit allemaal op die controller.. motion sensors en touchcrap…. ik wil gewoon gamen en geen aparte console in mij handen hebben.
Ergonomisch is het een prima ding. Alleen de materiaalkwaliteit is echt dramatisch.
Zelf dan geen problemen gehad met vastzittende knoppen, maar wel afgesleten poken op alle 3 de controllers die ik in bezit heb.
Zou het niet erg vinden als de controller iets goedkoper zou zijn, maar hoe dan ook als ik een controller nodig zou hebben koop ik deze toch wel.
@84.28.64.xxx: Dan mag de prijs van mij nog steeds iets zakken. @JaHe: Dat laatste klopt helemaal! -;) Toch vind ik dat de gemiddelde adviesprijs wel iets omlaag mag. @jimke1: Fijn dat je nog steeds gebruik kan maken van de eerste controllers die je hebt gekocht! @killbilspier: Ik vind de prijs, zeker gezien de kwaliteit van de controller, ook wat aan de forse kant! Hopelijk krijg je niet weer last van dat probleem met je accu van je controller! @Dju-Dju: Een mooi bedrag is dat zeker! @82.217.103..xxx: Hoe heb je dat gedaan dan!? @77.162.227..xxx: Die prijs die noemt, daar heb ik natuurlijk geen problemen mee!-:) Mocht er uberhaupt een prijsverlaging komen, dan denk ik niet dat die prijs zo hard zal dalen! @145.87.243..xxx: De accu van mijn controllers gaat inderdaad ook snel leeg! @46.129.109..xxx: Maar je hebt hem nog niet gekocht omdat je de gemiddelde adviesprijs aan de hoge kant vindt?
Ik vind t bijna zielig om de reacties te lezen van mensen hier die gewoon doorspelen met hun kapotte dual shock 4 😛
Op de controller die bij je ps4 zit heb je sowieso een naar garantie (als de winkel het ziet als meegevelerd accessoire).
En voor een los gekochte dual shock kan je twee jaar lang gebruik maken van garantie. Gewoon terug naar de winkel mensen!
De ps4 is nog geen 2 jaar oud dus t is echt dom om er niks aan te doen. De nieuwe dual shocks doen het beter (rubber blijft zitten), en ik heb er in totaal toch ook wel 2 versleten in het eerste jaar.
Ik vind dat die pookjes snel lam raken,als je een beetje sterke duimen hebt,dan is dat verot lastig gamen,..bv. Als ik bf4 speeld, dan staat me poppetje steeds met een mes te zwaaien, ja en dan ben je te laat,en weer dood,waarom maken ze dat niet anders?
Bv..dat je dat pookje strakker aan kan draaien,naar je eigen wens,en ja die rubbertjes er op is ook een drama!!
Dus hoe ze nou zijn vind ik 60€ best een hoop geld!!
Maar laten ze a.u.b wat aan die pookjes doen,nogmaals een draai systeem er op zetten om hem strakker aan te zetten naar ieder zijn eigen wens!
@gamexl: Hoelang kan je van deze service gebruik blijven maken? @82.74.151..xxx: Zo kan je het ook oplossen natuurkijk. Als toch veel vrienden van je een PS4 hebben, waarom niet!? @gamexl: Wat betreft dat laatste ben ik het met je eens! -:) -:) @Peter01: €40,- zou ik ook een mooie prijs ja! Daar zou ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!
@taart0001: laten we gelijk alle ferrari’s 40 euro maken!!!!!!!!
Nou, de garantietermijn moet omhoog voor dat geld! Mijn vorige controller was 13 maanden oud en stopte er zomaar mee; helaas pindakaas. Bij die ervoor waren de pookjes stuk, dus ik zit al aan nummertje 3 wat niet zou moeten voor dat geld.
@berry1983: Ik merk nu zelf ook inderdaad dat de accu van deze controller wel heel erg snel leeg gaat! Die pookjes slijten bij mij trouwens ook snel! @82.74.151..xxx: 35 euro zou helemaal mooi natuurlijk. -:) @gamexl: Alinea 1: Mee eens, neemt echter niet weg dat mijn inziens de rubberen pookjes van een slechte kwaliteit zijn! Alinea 2: Kan dat nu nog steeds ? Overigens heb ik mijn controllers ook 1 keer opnieuw laten opsturen en die slijten nu dus weer. Alinea 3: Over de Xbox One controller kan ik niet ‘echt’ meepraten (wat betreft het slijten van die pookjes bedoel ik dan), ik heb de console maar heel even in mijn bezit gehad. Alinea 4: mee eens. @Sony: Ik moet je eerlijk bekennen dat ik wat dat betreft te lui ben om zoiets te ondernemen. Ben ook bang om de controller dan te slopen. -:) @Crazygohan: Dat is sowieso al beter ja! @klupido: Zestig euro vind ik zelf ook wel vrij prijzig. @Sensu: Dat is een hele goede tip collega! Die ga ik absoluut uitproberen! Dank! @Steamer: Dat er 1 controller standaard bij de PS4 geleverd wordt vind ik persoonlijk niet meer dan logisch. Je moet je games tenslotte wel kunnen spelen. Of er nu dure onderdelen in zitten of niet, puur als consument kijkend vind ik zestig euro wel vrij fors. @Nibor: Mee eens!-:) @Nick-Chronic: Zou ik ook niet gek vinden!@Baloe71: Een mooie prijs, voor veertig euro zou ik ook sneller geneigd zijn om een controller aan te schaffen!@77.251.210.xxx: Die prijs zou ik nog mooier vinden! -:) @20style [20]: Er lijken zo meer stemmen op te gaan voor een prijs van veertig euro! @178.84.209..xxx: Absoluut!@94.211.72..xxx: Prima deal!@213.46.157..xxx: Kan ik ook zeker mee leven!-:) @Redrum83: vijfentwintig euro gaat mij dan wel weer erg ver, al hoewel ik dat natuurlijk prima zou vinden!@s7emilio: Daar zeg je me wat. Ik heb bij 1 controller nu ook last van een vastzittend knop en ook weer van slijtende pookjes. @WJayW: Dat geldt voor mij ook.
@84.106.180..xxx: Van die nieuwe versies slijten de pookjes dus niet meer als ik je goed begrijp ?
@84.106.89..xxx: Ik heb daar zelf nog geen last van gehad. Het zit hem bij mij voornamelijk in het slijten van de pookjes op mijn controller. @zAo: Dat lijkt mij dus ook niet!