Op de E3 eerder dit jaar kondigde Square Enix Final Fantasy VII Remake aan en tijdens de PlayStation Experience keynote van afgelopen weekend werd er gameplay getoond. Tot dusver allemaal erg goed nieuws en het zag er bovendien behoorlijk netjes uit.

In een persbericht dat na de gameplay vertoning door Square Enix werd uitgestuurd staat echter iets opmerkelijks, namelijk over de manier waarop de game uit zal komen. De game zal episodisch van structuur zijn, waarbij elk deel een eigen unieke ervaring brengt.

“LOS ANGELES (Dec. 6, 2015) – During this past weekend’s PlayStation Experience in San Francisco, SQUARE ENIX® debuted a new trailer for FINAL FANTASY® VII REMAKE, the full remake of the award-winning role-playing game, FINAL FANTASY VII. The new trailer features the first CG scenes as well as gameplay footage. FINAL FANTASY VII REMAKE will be told across a multi-part series, with each entry providing its own unique experience.”

De hoge kosten van het opnieuw maken van deze game is een reden om dit op te delen in meerdere episodes, want alleen dan kan Square Enix het zich veroorloven om de game te maken. Dit is iets wat niet geheel onherkenbaar overkomt, aangezien Square Enix al vaker dit soort dingen heeft gemeld – nog voordat de game überhaupt was aangekondigd.

In een interview met Dengeki Online heeft Tetsuya Nomura meer toelichting hierop gegeven;

“If we dedicated our time to a single release, parts of it would become summarized.”

“We’d have to cut some parts, and additional parts would come in few, so rather than remake the game as a full volume, we decided to do multiple parts.”