Bethesda Game Studios, die we natuurlijk kennen als de ontwikkelaar van onder andere Fallout 4 en Skyrim, gaat een nieuwe studio in Montreal openen. Dit nieuws heeft men middels een persbericht naar buiten gebracht en op deze manier wil men meer capaciteit genereren om aan games voor zowel de consoles als voor de PC te kunnen werken.
Onder andere Todd Howard, game director en executive producer bij Bethesda Game Studios, is zeer verheugd met deze nieuwe stap en laat hier het volgende over weten.
“Het is fantastisch om vooruit te kunnen blikken en na te denken over de nieuwe games die we er samen gaan maken.”
Bethesda Game Studios Montreal heeft reeds een kernteam van 40 ontwikkelaars samengebracht, actief in zowel console als mobiele ontwikkeling. De studio zal geleid worden door veteraan Yves Lachance, die met deze benoeming studio director wordt. Uiteraard is ook Lachance zeer verheugd met deze ontwikkeling wat hij ook te kennen geeft in het persbericht wat is uitgegeven.
“Onze samenwerking met Bethesda Game Studios is reeds een spannend en memorabel parcours gebleken,”, aldus Lachance. “We vinden het geweldig om een studio in Montreal te vestigen en de traditie die de stad heeft met betrekking tot game-ontwikkeling in dienst te stellen van het soort games waarvoor Bethesda Games Studios bekend is.”
Ben je dermate ambitieus dat je jezelf een kans toedicht om bij deze ontwikkelaar aan de slag te gaan? Dan kun je hier terecht voor de vacatures. Bethesda Game Studios is op het moment namelijk bezig met het werven van nieuw personeel voor hun vestigingen in Maryland en Montreal.
Ik zou daar heel graag willen werken, fantastisch werk
ik wist niet dat todd howard nederlands sprak lol.
we zitten als gamers vaak te zeiken bij bepaalde dingen. als er bijv een game niet af is of ze roepen dat ze moesten rushen om de deadline te halen. ik heb bij gta5 geloof ik geroepen dat ze nu wel wat meer mensen konden huren om gta online te fixen ofzo.
ik weet niet, het was lang geleden. dit is pcies wat bethesda nu doet. ik hoop alleen niet dat dit weer sown verhaal word dat deze studio snel weer dichtgaat omdat
A- de zaken slecht gingen.
B- ze deze studio alleen maar tijdelijk openden om effe wat meer games eruit te pompen (of dlc/patches etc.) ik denk bij een geval als B altijd aan de mensen die daardoor nu geen baan meer hebben. de mensen die de games maken werken lange uren waar ze weinig voor betaald krijgen en ook nog met weinig tot geen loon voor overtijd en dan ben je ook nog ineens je baan kwijt. of was dat alleen EA? correct me if im wrong (beleefd en zonder neerbuigend te doen aub.)
Helaas… ik woon in Zoetermeer 😉