Dat God of War 3 een dijk van een game is valt niet te ontkennen, torenhoge scores en als je de game gespeeld hebt kun je hier alleen maar mee instemmen. Echter blijkt nu dat de game in terwijl het nog in Alpha fase zat nog enkele gevechten meer rijker was. En als we zo lezen welke dat zijn, is het eigenlijk erg zonde dat ze in het uiteindelijke spel ontbreken.

Ten eerste missen we een schepsel genaamd Argus. Dit was een boss met letterlijk honderden ogen en hij was speciaal ontworpen om te verslaan met het hoofd van Helios. Je zou hem dan moeten verblinden zodat hij in een soort blinde woedeaanval terecht kwam, waarna je hem kon aanvallen. Hij zou verschijnen bij een van de geheime kamers die zichtbaar worden met het gebruik van het hoofd van Helios.

Ten tweede missen we nog een naar schijnt gigantische cycloop. Deze zou je aanvallen wanneer je op een lift stond, en dat zou een mini-game openen waarin je jezelf moest redden van deze aanval. Om hem natuurlijk daarna te verslaan.

Beide monsters hebben de game helaas niet gehaald omdat er volgens de ontwikkelaars dan gesneden zou moeten worden in de kwaliteit en de rest van de content van de game, en ze wilden uiteindelijk alleen maar het beste voor God of War III. We hopen dat er ooit nog een leuk ‘God of War Alpha stage DLC’ pakketje in de PlayStation Store zal verschijnen, al is deze kans natuurlijk erg klein.