Toen de game Crysis uitkwam voor de PC werd de game geprezen om zijn fantastische graphics. Ze waren zelfs zo fantastisch dat op de release datum er nog geen PC op de markt was die de game op het allerhoogst kon draaien. We zijn nu al een flinke tijd verder en ondertussen is het vervolg op Crysis alweer aangekondigd.

Richard Morgan van Crytek meldt dat ze met Crysis 2 de ‘Big Mac mentaliteit’ van de industrie proberen te verslaan. Hij heeft het hier over het mooi verwoorde vervolgeritis; een vervolg op een game dat precies hetzelfde doet als zijn voorganger, maar dan met een nieuw verhaal. Volgens Morgan brengt Crysis 2 echt nieuwe gameplay met zich mee en een geheel nieuwe ervaring. Laten we hopen dat deze stellingen waar zijn en dat deze mooie verwoordingen niet voor niks zijn geweest.

I hate the Big Mac aesthetic of pop culture, which is, you know, sequelitis: ‘We’re going to give people exactly what we gave them last time, because they liked it, so let’s do exactly the same.’
[…]
If we can beat that Big Mac mentality and keep delivering fresh stuff, and something fresh gives the consumer something really fresh to do, then I’m happy, because when I’m doing fresh stuff that’s when I’m most awake. With the Crytek experience so far, I’m very awake.