Sinds kort kunnen we zien hoe LittleBigPlanet 2 eruit ziet. Er zijn al veel screenshots uitgebracht die de pracht laten zien van deze game. In de officiële trailer kregen we de game zelfs in actie te zien en uiteindelijk ziet LBP2 er zeker beter uit als zijn voorganger. Dit komt natuurlijk allemaal door de nieuwe engine waar LBP2 op draait.

Het laatste nummer van het blad EDGE meldt dat LBP2 er mede zo goed uit ziet omdat Media Molecule informatie heeft uitgewisseld met de mensen van SCE Santa Monica Studio die we natuurlijk allemaal kennen van de grote topper God of War III. Door het delen van de technologie zal LBP2 scherper en mooier zijn. Zo zullen onder andere de schaduwen, veren, vuur en elektriciteit er beter uit zien dan in LBP.

“A rebuilt graphics engine means that LBP2 looks even better than its forebear – sharper, cleaner, and with a greater sense of physicality.”

“A share of tech with the God of War III team means it’s borrowed its depth-of-field effects. Objects are better defined with surrounding shadow, a result of ambient occlusion (an “Alex special”).

“Transparency effects for clouds and feathers and better lighting, with shadows, god rays, volumetric fog and objects, like burning wood, casting lights – all of these features will also be applied to existing LBP content.”