PlayStation VR zal volgend jaar in de eerste helft van 2016, dus nog voor juli, in de winkels moeten liggen. Dan zal de virtual reality headset voor de PS4 lanceren met een aantal games, maar geen applicaties voor films of muziek. Toch geeft Shuhei Yoshida aan dat hij non-gaming applicaties voor PlayStation VR erg belangrijk vindt.
Zo ziet Yoshida erg graag de ‘360-graden’ video’s en ervaringen in combinatie met PlayStation VR. Volgens hem zijn de entertainment bedrijven die dit produceren op de hoogte van de impact en kracht van dit nieuwe medium. Volgens hem krijgen mensen echt het gevoel dat ze zich daadwerkelijk op de plekken bevinden die VR ons laat zien.
Hij ziet dan ook graag meer non-gaming applicaties verschijnen, omdat dit volgens hem een enorme toevoeging zou zijn aan PlayStation VR. Sterker nog, hij noemt het zelfs erg belangrijk. Volgens de president van Sony Worldwide Studios zullen mensen dan sneller de technologie adopteren, omdat het meer is dan alleen een gaming accessoire.
“It’s going to be very important. I’m a huge fan of the 360-degree videos and experiences that those entertainment companies and new startups are producing. They clearly understand the impact and the power of this new medium. People feel like they are in these experiences at the places that the video was shot instead of watching it remotely from within their console at home. The power of these mediums can be communicated in non-gaming form. And actually in many cases it’s better to have these experiences, rather than just games, so that the mass audience will start to notice that, ‘Wow, this is something that I should be checking out. This is way more than the new form of gaming.’”
Dit is dus gewoon een oproep 😛
Ik heb nog steeds het idee dat het bij release van VR de content ontzettend karig is. Misschien nog wel erger dan bij de PS4 release.
@141.0.14..xxx: Precies, dat dus.
Idd een oproep, geef het voorbeeld Sony en kom eerst zelf met applicaties
gaat hem niet worden, had bij de release van de ps4 moeten zitten zodat iedereen er een heeft.
ik heb alles gekocht van sony, ps1, ps2, PSP, ps3, PS move, PS vita en ps4.
Als ik iets heb geleerd is het wel dat producten buiten de reguliere console om te weinig draagvlak hebben. De PSP heeft het nog het beste gedaan. Als 20 procent van de ps4 bezitters tegen het einde van de ps4 cyclus een VR set heeft is het veel en je weet wat uitgevers dan doen, ze doen er niet veel mee. Want games die de reguliere controller gebruiken zullen veel beter verkopen. Wat je dan krijgt is een vicieuze cirkel, uitgevers maken geen games voor VR omdat te weinig mensen een VR hebben en het niet kopen, mensen kopen geen games en geen VR omdat er te weinig ondersteuning is.
Ik wacht de ps5 af als die dan wel of niet standaard geleverd word met een VR set. Tot die tijd kijk ik net als een heleboel consumenten de kat uit de boom. ik heb te vaak me vingers verbrand door stomme aankopen zoals in 2012 de vita.
Daar komt nog bij, ik ben een gadget en tech freak, sony moet het juist hebben van mensen die gek zijn op gadgets en tech. In mijn vriendengroep denk ik dat misschien 1 op de 10 ooit een VR set voor de ps4 zal aanschaffen. De rest heeft niks met techniek en vindt een biertje met controller en FIFA of battlefield op de bank wel prima.
Daarnaast heb je nog een grote groep waarvoor de uitgave voor ps4 en games al groot is, laat staan opnieuw 300 voor de VR set.
@Sony: exact, en vrees het ergste….
Dus hoop dat die bril ook gebruiken kan worden voor gewone games.
@141.0.14..xxx: je snapt dat je z’n vr bril niet zomaar kunnen mee leveren bij een ps4, dat zou het pakket dubbel zo duur maken. Weet je wel niet wat voor dure technieken in z’n bril zit.
@141.0.14..xxx: 20% van de PS4-bezitters, dan zou het juist een enorm succes zijn! De PS VR hoeft helemaal niet standaard bij de console te zitten om een succes te worden. De VR is niet bedoeld als gadget: content is key en dat is ook de achterliggende boodschap van dit artikel. Zo schaf ik ‘m al aan zodra er 1 racegame is die ‘m ondersteunt.
Als je alle games en b.v. Netflix, direct op de VR kan spelen zonder TV dan zie ik mij er wel 1 kopen
Maar als je alleen “speciaal” content kan spelen/bekijken via de bril, zoals die 360 graden video’s (waar er misschien handjevol van komen) dan gaat het denk ik hopeloos mislukken zoals die Move en 3D zooi
Release voor juli 2016 gaat hem niet worden wegens gebrek aan content. Let maar op. Release is eerder okt/nov 2016. Prijstechnisch gaat dat ding €500 of meer kosten. En dan dat kastje en al die snoeren. Jammer.
zolang ik er geen films of andere video content mee kan kijken laat ik het nog even voor wat het is…
@217.114.101..xxx: grand tourismo
@109.236.80..xxx: prijs is als een nieuwe console. Max 400 dus. Uitstel kan natuurlijk altijd, maar de aankondiging is tot nu toe nogsteeds eerste helft van 2016.
Mooi apparaat! Grote kans dat ie er bij mij wel komt
@bass ik heb weleens consoles gekocht boven de €500 dus waar die max. €400 van jou vandaan komt?
@Bass:
Huh wat ?
Bedoel je “Gran Turismo”
@80.57.71..xxx: de tijd zal het ons leren
@P@TRICK: gran turismo sport heeft vr ondersteuning. Driveclub ook dacht ik
@Bass:
Ja klopt maar je schreef (of eigenlijk typte) het zo raar
Grand Tourismo ipv Gran Turismo
@80.57.71..xxx:
Logisch toch? De PS4 koste 399 euro bij launch dus dit zijn de console prijzen die Sony en Bass bedoelen 😉
Tis dat ik met me vriendin een huis heb gekocht anders had ik de ps vr wel gekocht.
@g4m3r: als 400 € het verschil maakt maakt na het kopen van een huis dan heeft je bank je een lekker krappe hypotheek gegeven xd
Oke ik was helemaal overtuigd om psvr te halen maar zonder film aplicatie laat ik hem toch echt liggen… doe ff normaal sony zelfs met de gear vr kan je films kijken in vr…….