Volgende maand komt de indie-game Firewatch van ontwikkelaar Campo Santo uit voor de PlayStation 4 en PC. De beelden die men tot nu toe van de game heeft laten zien zagen er interessant uit en nu de release nadert besloot WCCFTech om de ontwikkelaar te vragen naar onder andere de speelduur.

Nels Anderson, die als designer en programmeur aan Firewatch werkt, vertelde dat één playthrough gemiddeld ongeveer vijf tot zes uur in beslag zal nemen. Hij legt daar wel bij uit dat er aardig wat gebieden in de game zitten die je niet verplicht hoeft te verkennen om de game uit te spelen. Wanneer je dit wel doet zal je er logischerwijs langer over doen.

“It’s pretty hard to say since there’s actually quite a lot of “off the beaten path” areas in the game that players won’t have to visit. On average, I’d say maybe 5-6 hours … ? When I play it, it feels comparable to the length of a trilogy of movies or a TV mini-series.”

Ook werd Anderson nog gevraagd of Campo Santo overweegt om VR te gaan ondersteunen voor Firewatch. Hij legde uit dat de studio VR wel degelijk interessant vindt, maar dat VR ondersteuning niet op de planning staat, gezien het kleine aantal medewerkers bij Campo Santo.

Firewatch is vanaf 9 februari verkrijgbaar voor de PlayStation 4 en PC.