Heel wat nieuws in aantocht voor The Elder Scrolls Online in 2016


Sinds maart vorig jaar is The Elder Scrolls Online gratis te spelen op de PC en dat werd met de release van Tamriel Unlimited op consoles doorgezet. Ondertussen wordt de game nog steeds enorm veel gespeeld en doet het, vooral voor de tijd dat het uit is, niet onder voor giganten als World of Warcraft en Final Fantasy XIV.

Om die reden is Bethesda druk bezig met het bedenken en uitbrengen van nieuwe content. De eerste twee DLC uitbreidingen voor 2016 zijn bekendgemaakt, namelijk Thieves Guild voor het eerste kwartaal en Dark Brotherhood voor het tweede kwartaal. We verwachten geen stilte in het derde en vierde kwartaal, want door het huidige succes zal er vast en zeker ook dan nieuwe content gaan verschijnen.

Inhoudelijk kon Bethesda ook een klein tipje van de sluier oplichten, met enkele komende aanpassingen hieronder.

  • Looking for Group version 2.0, which will go live with the Thieves Guild update. This will fix some longstanding problems with our LFG system and allow players to create groups faster and more efficiently.
  • All future DLC will continue to use player level scaling to ensure that players of all levels can play in the same zone together, as we do with Imperial City and Orsinium.
  • Enable text chat on consoles later this year to help players – if they wish – to communicate zone-wide with other players, have easier access to emotes, and be able to chat with others using text instead of voice. This will be optional, and we will continue to fully support voice chat on console as the primary means of communication.
  • Work on a Looking for Guild system, as well as updates and fixes to make it easier manage player guilds.
  • There will be little or no changes to our current 1-50 player leveling system. You will receive one Skill Point per level as you do now, and one point to put into your Attributes (Stamina, Magicka, or Health.)
  • From 50+, you will receive Champion Points as you gain Experience, which you can use to further augment your character via the Champion System. The character information window will be updated to show your level, plus your Champion Rating, which is the total number of Champion Points you have accrued.
  • You will be able to gain more Skill Points the same way you do now, by completing quests, raising your Alliance War rank, and collecting Skyshards.
  • We will continue to slowly raise the Champion Point cap over time as we add more content. The cap is currently set at 501 Champion Points.

Voor meer informatie en status updates kun je hier terecht.

Boxshot The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online

Releasedatum:
09-06-2015
Genre:
Massive Multiplayer Online Role Playing Game
Uitgever:
Bethesda Softworks
Ontwikkelaar:

4 reacties

  1.    2392 XP
    peyj's avatar

    Vanaf dag 1 gespeeld op de PC voor een lange tijd. Uiteindelijk meegestopt door gebrek en vernieuwde content. En ondertussen op mn lijst “games die ik weer eens moet oppakken” gekomen :P.

  2. Anoniem -   
    89.98.11.xxx's avatar

    Leuke game. Op release gehaald voor de PS4 en flink gespeeld. Na 6 maanden was ik het toch wel echt zat (had echt alles en alles gedaan, was OP geworden etc).

    Speel nu een maandje FFXIV op de PS4. Dan zie je pas hoe achter ESO echt loopt. FFXIV is echt vele male beter uitgewerkt als MMO dan ESO. Nu ben ik helemaal over gestapt naar FFXIV. Heerlijk spelen zonder server problemen en waar alles echt doordacht is! Misschien keer ik ooit weer naar ESO als er leuke DLC komt. Voorlopig ben ik druk met FFXIV 🙂

  3. Anoniem -   
    193.190.58..xxx's avatar

    Laat maar komen, topspel.

  4. crew Redacteur -    2302 XP
    Sensu's avatar

    @89.98.11.xxx: Dat wat jij nu omschrijft over ESO, had ik dus met FFXIV. Had alles al, alle BiS gear voor zowel m’n main (SCH/WHM) als alle alts. Als je high-end raids het belangrijkste vindt uit zo’n game, dan ben je na een maand of anderhalf wel klaar. Dan ga je alles farmen, maar daar is de lol natuurlijk zo uit. Ik denk dat dit bij alle MMO’s een groot probleem is, behalve als de PvP heel goed is. Ikzelf was ook altijd een fan van world PvP zoals in WoW. Dat is er in FFXIV niet en arena PvP was toen ter tijd (ben gestopt in begin februari 2015) ook meestal een queue van 50min plus voor één game :<