Homefront: The Revolution zal in mei moeten verschijnen en afgaande op de woorden van de game director mogen we een campagne verwachten van dik dertig uur aan gameplay. Daar zal het niet bij blijven, want na de release verschijnt er nog het één en ander aan downloadbare content. Het plan is om de game minimaal een jaar te ondersteunen met DLC.

Deze DLC zal volledig gratis zijn, maar wel zit er een verdienmodel in de game. De game zal namelijk over microtransacties beschikken, waarbij spelers echt geld besteden om kratten met loot te verkrijgen. Dit is echter volledig optioneel, want er wordt niet bewust een ‘pay-to-win’ systeem gecreëerd.

“It’s absolutely not a pay-to-win system because everything we’re providing in these resistance crates is available for free in the game through normal play. All we’re offering is, for those players that don’t necessarily have the time to invest in the game, to unlock those cool things. It’s basically just a time saver for them; a shortcut to unlocking these things.

“They pay a little bit of money but they’re not getting anything that’s exclusive to them.”

We moeten de microtransacties wat dat betreft voor lief nemen, in ruil daarvoor krijgen we een jaar gratis DLC. Daarbij functioneren de microtransacties voornamelijk als een middel om tijd te besparen voor de drukke gamer. Ook ziet het er naar uit dat de DLC meer uit losse updates bestaat dan dat we complete pakketten zullen ontvangen.

“Everything that’s available in the game is available for free, and even after release we’re going to continue to be delivering missions, drip-feeding them into the community for at least a year. There’s always going to be new content delivered for free, players are going to have lots of stuff to dig their teeth into.”

“We’re not doing any sort of packs. We’re not making map packs or anything like that. As we’re done with a mission, we’re going to release it, the community can go ahead and play it, and we’re going to keep doing that for at least a year after release.”