Vorig jaar organiseerde Sony voor het eerst een betatest om de nieuwe PlayStation 4 firmware update uit te proberen. Dat is ze blijkbaar bevallen, want je kan je wederom aanmelden voor een betatest die begin maart van start gaat.
Deze betatest is bedoeld om de nieuwe features van de aankomende PlayStation 4 firmware update te testen en als je toegelaten wordt, dan krijg je gelijk inzicht op wat er zoal gaat veranderen en bijkomt.
Mocht je uitgenodigd worden, dan krijg je een e-mail met instructies om zo de firmware update te downloaden en te testen. Je kan overigens op ieder moment weer terugschakelen naar de huidige firmware versie dus hierin heb je voldoende vrijheid.
Om deel te nemen aan de beta dien je over een PS4 met internetverbinding te beschikken met daarop een master account. Meld je snel aan, de plekken zijn beperkt. Aanmelden kan hier.
laat ze die 7e core nou ook maar voor het hoofdmenu gebruiken, wat is dat af en toe traag!!! vooral als je een game op de achtergrond draait. kan op me pc 2 games geminimaliseerd draaien en ondertussen youtube kijken/luisteren en dan nog moeiteloos photoshop en illustrator draaien, en ik heb echt niet de beste pc.
@109.236.80..xxx:
In welke zin dan traag? Met scrollen door de spellen/apps ofzo? Zelf echt totaal niet het idee dat dat traag is…
Ik wil ook meer snelheid zien, sowieso is het huidige stuk firmware niet een van de snelste, maar zeker als ik gewoon via de webbrowser heerlijke thaise teelbalplaatjes wil kijken merk ik al snel een dikke lag. Laatst was het zelfs zo dat ik mijn ‘german rimsluts xxx3’ op 15 fps keek alleen maar omdat ik een game erbij aan het installeren was..
Why not :).
@109.236.80..xxx:
Ik weet het niet zeker. Maar het feit dat er maar 1 ding tegelijk kan meg goede snelheid op de ps4 heeft misschien te maken met de unfied memory architecture waardoor task switchen ook meteen al het geheugen switchen is. Interessant.. zal dat is uitzoeken.
Edit:
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa363804(v=vs.85).aspx
Dit artikel dat de voordelen van NUMA (non-unified memory architecture) uitlegt lijkt inderdaad te bevestigen wat ik al dacht. Namelijk dat Sony heeft gekozen voor een systeem dat de hele bus gebruikt voor de taak van dat moment. Hierdoor is ws een aanzienlijke winst te behalen bij een draaiende applicatie(game) maar met een verlies bij het switchen van taken.
Als iemand een beter document vind of tegendeel please share 🙂
Ingeschreven!
Hopelijk blijft remote play nu wel mogelijk
Bij de laatste bèta kon dat helaas niet
@109.236.80..xxx: 7e core is laatst vrijgegeven aan ontwikkelaars. Het spel “Dying Light” is momenteel het eerste spel die gebruik maakt van de 7e core.
De PS4 heeft 8 core’s. Dus i.p.v. 2 core voor het menu is er nu maar 1 core voor het menu.
(correct me if I’m wrong)
Ps: Had vorig jaar wel een code ontvangen voor de software bèta. Maar uiteindelijk toch maar niet gebruikt. Ik durfde het niet aan. Stel je PS4 crasht hierdoor 😛
Nam dus het zekere voor het onzekere 😉
@Sony:
Zie mijn link naar de NUMA voordelen van msdn. Het is niet de cores die bezig zijn met verschillende taken lijkt het.
@213.46.140..xxx: Die dikke lag is denk ik ectoplasm wat van je scherm druipt
Heb me aangemeld nu maar hopen op :
Folders creëren
Id Change
Eigen thema’s
Bibliotheek opruimen
Games demo’s ed echt deleten
Friends online aan/uit
En ff geen gedoe met sociale netwerken ed
NIce one 🙂 Heb me aangemeld. Hopelijk kan ik nu eindelijk zien wanneer vrienden online zijn gekomen!
@83.82.193..xxx: ID veranderen maximaal 1 keer per gebruiker…. Anders wordt het een rotzooi op psn… Liever helemaal geen mogelijkheid tot verandere id
vorige keer ook gedaan, en dat beviel mij ook wel. nu nog maar een keer proberen
@Maichel: ik heb dat ook best vaak…. Als he naar links of rechts wil in om door de games te bladeren duurt het vaak lang tot ze verschijnen. Of als je bij een game naar beneden wil om meer info te zien duurt het soms heel lang tot het scherm eindelijk naar beneden wil.
@coristus: Had je link globaal gelezen. Maar je theorie lijkt te kunnen kloppen 😛
Kan echter niet vinden dat Sony hier ook daadwerkelijk gebruik van maakt.
Elke core moet zijn eigen taak doen ja. En voor de laatste update was het voor 2 core’s de taak om het menu te runnen, en nu moet 1 core dat doen. Dit omdat we elke core steeds meer kunnen belasten.
@Sony:
Sony gebruikt hUMA van AMD
Aangepast zodat niet alleen de gfx maar ook het systeem geheugen unified is
@213.46.140..xxx:
Had ik ook last van, maar bij deel 4 loept ie wel soepeltjes
@109.236.80..xxx: dat heeft niks me de cores te maken. Ik geef toe dat Sony niet echt kan programmeren. Het os is niet het beste (kom van de Xbox af). Ik had eerst een launch ps en die was op gegeven moment traag en spuugde discs uit. Kreeg daarna een nieuwe en die spuugde ze ook uit plus dat die een HERRIE maakte als ik in het os zat terwijl een game op de achtergrond liep.
Na veel gezeur en Consumentenbond erbij etc, heb ik nu een nieuwere revisie ps en deze doet het prima. Is altijd snel en maakt een stuk minder herrie. Het kan ook aan je ps liggen dus.