Fallout 4
Todd Howard is een veelbesproken persoon, ondanks dat hij vaak zelf vrij weinig los kan laten over de games en content waaraan hij werkt. Als de tijd eenmaal daar is, zou de man het liefst aan één stuk door vertellen over zijn passie: games, en dan vooral Fallout!

In een interview met Game Informer liet hij meer weten over de data waarop we mods mogen verwachten, wat als het goed is tussen de eerste en de tweede DLC in gaat zijn – in april. De ondersteuning van mods zal, alvorens het mogelijk is op de PlayStation 4, eerst op de PC en daarna de Xbox One verschijnen. Wij mogen de mods ergens in juni verwelkomen.

Daarnaast wilde meneer Howard nog wat kwijt over de nieuwe moeilijkheidsgraad genaamd ‘Survival’, waar ze de simpele luxes die we gewend zijn hebben verwijderd of aangepast om ons van een compleet andere speelervaring te voorzien.

“You can’t fast travel. There’re all of these diseases. We’re trying it all. It’s a different experience. We’re not trying to make it a ton harder. It’s harder because you’re doing more things. We want the combat to feel different, as opposed to just being a bullet sponge.”

De Survival modus wordt op dit moment nog uitvoerig getest door Bethesda’s team, maar zal zo snel mogelijk via Steam beta uitgebracht worden. Pas daarna zal het naar de consoles komen in een volgende patch, maar wanneer dat is kan Howard nu nog niet zeggen.