Er heerste nog wat onduidelijkheid over de adviesprijs van No Man’s Sky, maar nu de pre-orders online zijn in de Verenigde Staten alsook Europa, weten we eindelijk waar we aan toe zijn. Gisteren wist Sony verder ook nog aan te kondigen dat No Man’s Sky vanaf 22 juni in de winkels zal liggen, net een week na de E3 in Los Angeles.
Wat men er alleen niet meteen bij vertelde, is dat de limited edition die aangekondigd werd $79,99 gaat kosten. De normale versie (digitaal) is in de PlayStation Store te pre-orderen voor €59,99 hier in de Benelux, een relatief hoge prijs voor een game die eigenlijk in de categorie indie valt.
Niet direct mijn voorkeur, omdat ik nog steeds niet weet wat de game / simulatorn precies betekend. Wel op een pre-order gezet.
@Mouse_NL: het is een soort van minecraft maar dan in de ruimte.
upgrades voor je schip kan je vinden door middel van het zoeken naar bepaalde stoffen op planeten hierbij hoort ook graven enzovoorts.
Lijkt mij wat ik tot nu toe heb gezien wel een volwaardige game.
Ach, €60 voor 18.446.744.073.709.551.616 planeten. Best een koopje…
eerst aan kondigen dat het een indie is.. en nu er veel animo is volle euries betalen.
@The_ghostmen:
Kan ongeveer wel, maar wat is de start. Ik zie het hoofdpersonage ook nooit communiceren? Wellicht op de E 3 2016 veel meer footage.
@Mouse_NL: In één van de vorige video’s is er verteld dat er NPCs in de game zitten en verschillende rassen.
wil deze game nu
@157.193.135..xxx:
Heb het ook gehoord alleen nog niet gezien.
Dus voor een full game die dan toevallig door een onafhankelijke studio gemaakt is en uitgegeven wordt mag geen full price gevraagd worden? Volgens mij moet de content die een game bied leidend zijn voor de prijs die je voor een game kunt vragen.. Uncharted ca. 7 uur playthrough time tegen unlimited voor NMS. Maar mag Uncharted dan wel full price zijn.. Of is het toch de kwaliteit? Maar is NMS dan kwalitatief minder dan Uncharted? Aaarrrghh zoveel vragen :S
Bwaaa, koop je online wel een gamekey voor 25€ of zo. 🙂
En €60 in de PSN store is niet een volwaardige volle mep prijs, die zijn €70. Fysiek zal ie tegen de release datum wel goedkoper te vinden zijn dan dat!
Mij lijkt het meer dan waard moet ik zeggen!
Wat een gezeur het is gewoon een indie met een groot budget waarom zou deze geen 60 Euro kunnen kosten? En COD wel wat eigenlijk maar een jaarlijkse update is net als alle Sportgames.
@213.233.203..xxx: Ben ik nou de enige die zich afvraagt wat dan de kosten per planeet zijn?
@213.233.203..xxx: Zou by the way een gruweltrophy zijn:
Gold – True Adventurer: Find every planet.
Games komen in vele categorieën, maar de categorie “indie” is nieuw voor mij. Volgens mij betekent indie meer zoiets als: gemaakt door een ontwikkelstudio die niet in bezit is van een publisher. En zo zijn er vele indie developers, die ook gewoon 60 euro vragen voor een game. Dit is overigens een redelijk gangbare prijs is voor een game en het is meer de vraag: is deze game 60 euro waard? Deze vraag heb ik wel met meer games, indie of niet en tevens de reden dat ik ze niet allemaal op dag 1 koop 🙂
@JaHe: helemaal gelijk in! Ik tel hier best 60 euro voor neer… Indie is tegenwoordig bijna een scheldwoord… Bij mij is het bijna synoniem aan: “geen half spel met drie season passes en exclusieve content waarvoor je nog eens 60 euro meer moet betalen…” Maar over de schandalige prijzen voor de map packs van CoD hoor je niemand.
@85.151.215.xxx: CHALLENGE ACCEPTED… Wie hem het eerst heeft…
Kap toch eens met dat gezeik over Indie. Indie betekent niet per definitie dat het maar maximaal 30 euro mag kosten. Indie betekent dat de studio zich niet wil binden aan grote publishers en grote teams met mensen om een game te maken. Dat staat totaal los van de prijs die er voor een game word gevraagd.
@85.151.215.xxx: Mooie uitdaging, volgens de developers heb je 5 miljard jaar nodig om het hele universum te ontdekken. Gruwelijk voor de mensen die hun trophy lijst op 100% willen houden. De platinum voor Super Meat Boy is er niets bij 😀
@Calhoun84: Dat wordt dan 500 miljoen keer een 10-jarenplan. Toekomstige generaties mogen hun borst natmaken om de grootste samenwerkingsoperatie (scrabble anyone?) in de geschiedenis van de mensheid te voltooien. Hoewel, de kans is groot dat voor het unlocken van die trophy de aarde vergaat. Balen.
Dit kun je moeilijk meer een indie noemen…
Deze game doet iets wat voor het eerst gedaan wordt, namelijk het creëren van een universum die opgebouwd wordt door algoritmes en formules. En wanneer je je dan in dit immens grote universum bevindt dan wordt alleen alles wat voor je oog zichtbaar is (tot aan je horizon) opgebouwd (procedureel). Wanneer je verder reist wordt alles wat je achter jou laat gewoon weggooit, waardoor je dus al die planeten en omgevingen toch kunt waarmaken met het geheugen van de tegenwoordige consoles/pc’s.
Wat ik interessant vind is dat wanneer deze techniek zichzelf bewijst (als het zijn belofte waar maakt) de toekomst veelbelovend is. Stel je voor; over 10 jaar zijn onze computers weer veel krachtiger. Dan kun je eventueel zeer grote werelden creëren die er bijna realistisch uitzien!
En dan nog VR er bij!!!
En stel je voor dat je deze technologie later ook nog eens gaat combineren met vergevorderde hologrammen… De holodeck van Star Trek… Dat is het eerste wat bij mij opkomt. Duurt nog wel even, maar dit lijkt mij wel een beginnetje…
Alleen maar hierom zou ik No Man’s Land steunen. De mogelijkheden zijn legio als het blijkt te werken!
@Aenea:
Wel opletten in de store, alleen thirt party games zijn 70 euro. Van Sony zijn ze altijd gewoon 60 euro in de store.
kun je deze game met meerdere personen spelen?
@85.151.215.xxx: denk dat je kids nog bezig zijn naar jou want zijn er ontelbaar veel.
@92.70.112..xxx: Misschien krijg ik wel geen kids! 😉
@178.85.214..xxx: Yup, dat weet ik. Vind ik sowieso apart dat dit dan dezelfde prijs heeft als een first party game, dan nog, het scheelt 10 euro en mag dan ook verwachten dat fysiek nog wat lager uitvalt!
@gamexl: ken je historie, dit is absoluut niet nieuw. Nms doet niets dat Elite al niet deed in 1987.
(Mithrandir hier)
Het spel lijkt mij wel leuk maar ik ben bang dat het ook snel gaat vervelen. Even afwachten nog.
@94.210.228.xxx: Maar NMS brengt het wel ’to the next level’.
Overigens ik wist inderdaad niet dat Elite deze technologie ook gebruikte. Ik heb wat gameplay beelden bekeken (Elite Dangerous). Lijkt op een space simulator/shooter. De eerste Elite kende 8 sterrenstelsels met ieder 255 planeten. Is knap voor die tijd. Maar niet te vergelijken met NMS met miljarden planeten die zo levensecht groot zijn dat je er met duizenden tegelijk op kan lopen zonder elkaar te ontmoeten. (Dat is wat van NMS wordt beweerd).
NMS is meer dan dat en het komt uit in een periode waarin de mogelijkheden van VR een extra dimensie zou kunnen toevoegen. NMS heeft ook een mooier kleurenpalet (Elite was vooral erg donker).
Maar je hebt wel gelijk. Elite werd ook procedureel gegenereerd.
@gamexl:
Idd het is voornamelijk de schaal. Bigger is definitely better here.
Zelfde als met je tv, je banksaldo, de bios, een doolhof…etc.
En.. Idd als zoals het lijkt door de uitspraken van Murray er idd vr support komt is het wel iet’s bijzonders. Your own personal star trek.
@gamexl: Als je eenmaal procedureel genereert is er geen enkele reden om het aantal planeten een factor x groter te maken. Dat aantal zegt echt helemaal niks, behalve ’tis best groot’. En als je veel sterren wilt, is er altijd nog de Universe Simulator.
Begrijp me niet verkeerd, dit wordt vast een leuke game, maar zo baanbrekend als iedereen het lijkt te zien IS het gewoon niet. Het is gewoon meer van een genre dat echt al 30 jaar bestaat. Elite kent exploratie, handel, piraterij, combat, eigen keuzes, en het verkennen van planeten (zelfs de zon, handig om te tanken als je geen geld meer hebt). En het is net zo Multiplayer als deze game (namelijk: niet)