Sony is erg streng richting ontwikkelaars van PlayStation VR games, zo mogen de games van deze ontwikkelaars niet onder de 60FPS draaien. Dit kwam naar voren tijdens een presentatie over PlayStation VR ontwikkeling op de GDC in San Francisco. Verder stelt Sony nog een andere belangrijke regel, namelijk dat PlayStation VR games never nooit te nimmer last mogen hebben van framedrops.
De FPS-count van een game voor PlayStation VR dient locked en stabiel te zijn, aangezien framedrops met een VR-bril op veel heftiger worden ervaren dan gewoon op het scherm. Het is dus goed dat Sony deze eis stelt, zodat we straks niet allemaal misselijk worden en last van onze ogen krijgen door een instabiele framerate in VR-games. Het hele idee achter virtual reality is namelijk dat het realistisch moet zijn en daar horen geen framedrops bij.
Andere woorden er komen maar +10 games uit want met al deze shit ontwikkelaars krijg je nooit iets perfects. Zelfs games die op 30fps lopen hebben frame-drops hoe willen ze games van 60fps stabiel houden.
@213.46.18.xxx: Dat worden dus korte games in het begin zodat ze wél fatsoenlijk getest kunnen worden.
Prima, experimenteer maar. Wordt het vanzelf allemaal beter…
Nooit niet = altijd wel.
Voorlopig dus geen multiplayer 😀
Ik wil weten waarom daar “glorious pc gaming master race” staat met een kruis er door heen xD. Wat is het verhaal daar achter? Wat werd er in de presentatie gezegd?
Ik heb liever dat er één fatsoenlijke fps uitkomt die geschikt is voor vr dan dat er tien van de band rollen die maar matig zijn.
Verder vind ik dat de lengte van vr games niet overschat moet worden. Het gaat erom dat er überhaupt vr games uitkomen die echter wel kwalitatief goed moeten zijn maar best mogen inleveren op lengte of gamemodi. Als de markt eenmaal wat groter is geworden zullen de grotere games zich aandienen. Begrijpelijk want ontwikkelaars gaan pas fors investeren in het maken van games als de afzetmarkt groot genoeg is.
Enkele jaren geleden kreeg ik last van motion sickness in een achtbaan dus voor mij is het van groot belang dat in ieder geval de framerate optimaal is.
Goed dat ze dat extra aankaarten want de framerate moet idd stabiel 60 fps zijn anders ga je een raar gevoel aan de VR ervaring over houden.
@Therockbrothers: Hahaha ben ik ook wel benieuwd naar 😛
Nooit niet.
Wel geen.
Met zonder.
Heel erg goede actief van Sony. Het laatste dat je wilt is kotsende klanten (als je geen uitbater bent van jantjes verjaardag of club bubbels bent)
@82.169.100..xxx: Is dit een raadsel? Ik wil de fifty fifty inzetten!
@213.46.18.xxx: Niet zo zeuren, er zijn allang games op de PS4 die stabiel op 60 fps lopen en die ook nog eens mooie graphics hebben. Dus het kan best.
@Therockbrothers:
Het grootste nadeel van een console is, volgens de pc gamers, dat een game bijna altijd standaard 30fps draait. Bij een pc game wordt minstens 60fps aangeboden.
Ze zullen waarschijnlijk bedoelen dat niet alleen de pc games, maar ook de psvr games minstens 60fps moeten ondersteunen. En dat houdt in dat dit geen elitegebeuren meer zal zijn op de pc.
Nooit niet? *Double facepalm*
@207.46.13.xxx:
ja verkeerd einde aan de titel gegeven hehe
hopelijk laten ze de niet vr games niet achterwege liggen nu die vr gaat uitkomen
Lol, 60 fps is niet voldoende voor VR gok ik. Daarnaast zorg voor reguliere games no framedrops, drops naar 20fps komen vaak zat voor volgens mij