Langzaam maar zeker komt 10 mei toch steeds dichterbij en dan is het lange wachten op Uncharted 4: A Thief’s End eindelijk voorbij. We hebben inmiddels al veel informatie gekregen en beeldmateriaal gezien. Toch zijn er nu weer wat kleine stukjes info over de game vrijgegeven door ontwikkelaar Naughty Dog.

Zo wist Ricky Cambier, lead designer bij Naughty Dog, te vertellen dat Uncharted 4: A Thief’s End de eerste game van de studio is die geen pre-rendered cut-scènes bevat. In het aankomende deel krijg je geen zwarte schermen meer te zien tussen gameplay en cut-scènes in. Het geheel zal daardoor een stuk vloeiender en mooier overkomen en dit was mogelijk door de kracht van de hardware van de PlayStation 4.

Dankzij een livestream op Twitch heeft Naughty Dog nog enkele kleinere, maar vrij interessante details over Uncharted 4 bekendgemaakt. Arne Meyer van Naughty Dog meldde namelijk dat de game “behoorlijk lang” is. Hij deed er zelfs langer over om de game helemaal uit te spelen dan hij zelf had verwacht. Hoeveel uur een gemiddelde playthrough precies kost kon men helaas niet vertellen.

Er werd ook nog het één en ander over de moeilijkheidsgraad van de game verteld. Naughty Dog onthulde bijvoorbeeld dat een hogere moeilijkheidsgraad ook daadwerkelijk andere types vijanden in het spel brengt. Zo kom je op een bepaald punt alleen vijandelijke snipers tegen wanneer je op ‘Normal’ speelt. Op ‘Hard’ en ‘Crushing’ moet je het in hetzelfde stuk echter ook opnemen tegen vijanden met raketwerpers. Op hogere moeilijkheidsgraden zijn vijanden verder accurater en kunnen ze je eerder zien.

Uit de livestream werd ook nog duidelijk dat er nog veel meer informatie over de game wordt bekendgemaakt voor de release, met name over de multiplayer. Er zijn nog een hoop andere, kleinere details onthuld en voor een compleet overzicht kun je hier terecht.