De maker van God Of War heeft onlangs in een blogpost op zijn site verteld dat het niet altijd het beste is om aardig te zijn tegen zijn personeel. Vooral tijdens een hoge werkdruk is het niet slim om aardig te zijn en is het het beste om af en toe wat mensen te pushen en te dwingen om hun visie te verbeteren.
Jaffe is na God Of War 3 hard aan het werk aan een nieuwe next-gen titel met zijn studio Eat Sleep Play. Dit betekend dus ook dat hij opnieuw wat strenger moet zijn tegenover zijn personeel, hij verteld dat hij het liefste werkt met mensen die hemzelf ook pushen en dwingen, hierdoor zal de game een stuk beter worden. Toch heeft hij al een aantal keer twijfels gehad of hij niet wat aardiger kon zijn tegenover zijn personeel, maar dat werkt niet volgens Jaffe. Zoals hij zelf zegt: “Fuck that, doesn’t work.”
Natuurlijk is hij niet altijd zo streng, tenzij het tenkoste gaat van de kwaliteit van de game. Hij heeft al eens eerder aardig tegenover zijn personeel gedaan tijdens de ontwikkeling van God Of War 3, maar gelukkig is daar niets van te merken.
Leuke werksfeer daar, tenminste dat zie ik nu voor me.
*zeikmodus aan*
uh, dit is toch al algemeen bekend?
Ben je te lief tegen het personeel (proberen vriendjes te worden), gaat de kwaliteit naar beneden van het eindproduct. Ben je te streng kunnen ze ze gedemotiveerd raken en gaat de kwaliteit naar beneden van het eindproduct.
Het is aan jouw als manager om je personeel te voelen en de goede balans te vinden, zodat er goed resultaat wordt afgeleverd en de werksfeer goed blijft.
’t Is niet dat hij de ontdekker hiervan is of zo, waarom wordt dit in godsnaam gemeld?
*zeikmodus uit*
Hoop dat de volgende game ook zo’n toppertje word als GOW3 🙂
Sorry hoor lees ik dit nou verkeerd?
Jaffe heeft nooit gewerkt aan GOW3…
idd aardig zijn is niet altijd het beste !
je moet ook gewoon aanpakken die mensen 😛
Elk zijn karakter
een keer een complimentje zou ook niet vereerd zijn