Vandaag heeft Rockstar uitgelegd waarom ze de lasso in de multiplayer van Red Dead Redemption achterwege hebben gelaten. Natuurlijk is de ultieme manier om je vrienden terug te pakken door ze met een lasso te vangen en op een treinrails te leggen, maar dit is simpelweg te moeilijk om in de multiplayer te stoppen.

Veel van jullie zullen zich afvragen waarom ze dit niet kunnen doen in de multiplayer van Red Dead Redemption en hebben hier veel commentaar op, toch is het eigenlijk een best simpele reden waarom Rockstar het eruit heeft gelaten. De online lasso was simpelweg gewoon te moeilijk om te ontwikkelen.

Het maken van een lasso in de singleplayer was al een ontzettend moeilijke uitdaging voor Rockstar opzich, maar om ook nog is in de multiplayer voor 16 spelers een lasso te creëren, was haast onmogelijk. Rockstar zou hiermee ook rekening moeten houden met lasso’s die in elkaar geknoopt zouden worden doordat twee spelers tegelijk hun lasso’s op elkaar gooide, en stel dát het lukte om allebei tegelijk een lasso om elkaar heen te krijgen, hoe zou dat opgelost moeten worden? Rockstar heeft daarom met pijn in hun hart moeten beslissen dat de lasso niet beschikbaar zou zijn in de multiplayermodus.