Street Fighter V kwam uit op een moment dat de game nog helemaal niet af was en dat zag uitgever Capcom terug in de verkopen. Fouten zijn er om van te leren en het uitbrengen van een game met te weinig content en het een fundering voor de toekomst noemen, dat werkt nu eenmaal niet.
Capcom zegt geleerd te hebben van deze fout in een gesprek met hun aandeelhouders. Capcom’s eigen CEO, Kenzo Tsujimoto, geeft toe dat de game meer tijd nodig had om te kunnen polijsten en dat het gebrek aan content niet had mogen gebeuren. Ook de talloze serverproblemen nekte de lancering van de game, ondanks de vele vooraf gehouden beta’s.
Men zegt ook toekomstige games meer tijd te geven voor ontwikkeling en dat er aanpassingen zijn gemaakt in hun portfolio. Hierdoor zal de winst wellicht een jaar of twee langer op zich laten wachten dan men voorheen had gedacht, maar Capcom gaat zich hard maken voor het afleveren van completere games, aldus de CEO.
Als laatste voegde Tsujimoto er nog aan toe dat hij er vertrouwen in heeft dat hun line-up voor dit jaar een stuk sterker is dan die van vorig jaar.
Street Fighter V ontving ontzettend veel negatieve feedback over het feit dat zelfs een arcade modus in de game ontbrak en dat rage-quitting niet werd afgestraft binnen het in-game scoresysteem. Hopelijk maken ze deze fout dus niet nog een keer.
“needed more polish, such as the lack of content and server issues at launch. Accordingly, we feel it’s better to give a little more time to development than before, and have made slight adjustments to our portfolio. Profits may take one or two years longer to stack up than initially expected, however we will be firmly strengthening our brands.”
“Regarding our title lineup for the next fiscal year, we plan to have one that is on par with or better than the lineup for this year.”
Dat zijn geen fouten, ze hebben doelbewust de game op die datum onaf in de rekken gedonderd. De game maken we ondertussen wel af.
Crapcom!
leerden ze gvd maar een keer van resident evil. die games zijn niet heuvelafwaarts gegaan, de makers hebben de heuvel opgeblazen met een atoombom.
Voor een bedrijf dat zo’n 30 jaar in de games industrie zit zijn ze de laatste tijd wel heel erg de weg kwijt.
@Peter01: Ze zijn bezig met een remake van Resident Evil 2… Ben benieuwd hoe ze dat gaan verkloten.
@94.215.40..xxx: makkelijk. teveel ammo. meer explosies en quicktime events. slecht verhaal (resident evil was vroeger ook niet echt shakespeare, maar zoals het nu gaat is wel echt slecht hoor). verkeerde soort zombies.
meer dan 1 speelbaar character (met de uitzonderingen die je zag in bijv de eerste drie re games). slechte atmosfeer. en zo kan je nog wel effe doorgaan.
@Kuroda: ze zijn met resident evil het na deel 5 al kwijtgeraakt.