street-fighter-fail-logo1

Street Fighter V kwam uit op een moment dat de game nog helemaal niet af was en dat zag uitgever Capcom terug in de verkopen. Fouten zijn er om van te leren en het uitbrengen van een game met te weinig content en het een fundering voor de toekomst noemen, dat werkt nu eenmaal niet.

Capcom zegt geleerd te hebben van deze fout in een gesprek met hun aandeelhouders. Capcom’s eigen CEO, Kenzo Tsujimoto, geeft toe dat de game meer tijd nodig had om te kunnen polijsten en dat het gebrek aan content niet had mogen gebeuren. Ook de talloze serverproblemen nekte de lancering van de game, ondanks de vele vooraf gehouden beta’s.

Men zegt ook toekomstige games meer tijd te geven voor ontwikkeling en dat er aanpassingen zijn gemaakt in hun portfolio. Hierdoor zal de winst wellicht een jaar of twee langer op zich laten wachten dan men voorheen had gedacht, maar Capcom gaat zich hard maken voor het afleveren van completere games, aldus de CEO.

Als laatste voegde Tsujimoto er nog aan toe dat hij er vertrouwen in heeft dat hun line-up voor dit jaar een stuk sterker is dan die van vorig jaar.

Street Fighter V ontving ontzettend veel negatieve feedback over het feit dat zelfs een arcade modus in de game ontbrak en dat rage-quitting niet werd afgestraft binnen het in-game scoresysteem. Hopelijk maken ze deze fout dus niet nog een keer.

“needed more polish, such as the lack of content and server issues at launch. Accordingly, we feel it’s better to give a little more time to development than before, and have made slight adjustments to our portfolio. Profits may take one or two years longer to stack up than initially expected, however we will be firmly strengthening our brands.”

“Regarding our title lineup for the next fiscal year, we plan to have one that is on par with or better than the lineup for this year.”