Gran Turismo Sport werd gisteren van een releasedatum en meer informatie voorzien. Na de presentatie kregen media die aanwezig waren bij het evenement de kans om wat vragen te stellen aan Kazunori Yamauchi van Polyphony Digital.
Hieruit bleek dat er geen beta zal plaatsvinden, hoewel die eerder wel werd beloofd. De reden dat de ontwikkelaar hier vanaf ziet is omwille van de tijd, de release is immers nog slechts een half jaar van ons af.
Tijdens de reveal livestream werd er ook nog even gesproken over de huidige status van de game en het blijkt dat de game op dit moment voor 50% klaar is. Dat klinkt zorgwekkend, maar Polyphony Digital is momenteel op volle snelheid bezig. Desalniettemin zou een beta teveel tijd kosten. Met nog 50% om af te maken is het dan maar goed dat ze alle tijd in de game investeren.
Dat is niet het enige nieuws op dit moment over de game, Yamauchi heeft in gesprek met VideoGamer namelijk aangegeven dat ze PlayStation VR ondersteuning aan de game willen meegeven. Echt een bevestiging voor PS VR ondersteuning vanaf de release gaf hij niet, maar de intentie is wel duidelijk aanwezig.
“My plan is that Gran Turismo Sport will be compatible to allow all aspects of [the game] to be experienced in VR. We’ve been compatible with 3D before, in GT6 we’ve been compatible with Oculus, so it’s just a continuation of that.”
ze mogen maar iets gaan doen aan de omgevings graphics , want je speelt precies terug in ps2 , en is dood tijdens races
Wat hebben die gasten de laatste 2 jaar gedaan?
Waarom is alles zo clean?
Ik hoop niet dat ze teveel aandacht geven aan PS VR, dat zal misschien nadelig voor de normale gamers zijn
Ik ruik alweer een uitstel.
Gran Turismo Sport Will Have Damage and Weather; Polyphony Optimizing for 60 FPS
Yesterday we saw quite a lot of Gameplay of the upcoming GT Sport, but since competitors did not have time to train with the new tracks and cars, there was quite a lot of bumping. Yet, no damage was seen. Luckily, this is going to change.
Producer Kazunori Yamauchi mentioned in an interview on Game Watch that the game has a damage system that already works internally, but it simply wasn’t activated in the build shown in London (which isn’t too surprising, because if it was, very few would have gotten to the finish line on the Nürburgring Nordschleife).
We also learn that the inclusion of weather is planned, but this time around Polyphony Digital isn’t going to implement dynamic weather, and we’ll be able to select it at the start of the race. This decision was taken because dynamic weather involves a trade off in terms of quality, and the development team decided to prioritize quality this time around.
We also learn that the team is still targeting the 1080p and 60 frames per second combination. Yet, since currently there are areas in which frame rate drops, the objective for future development is to optimize the game in order to have a stable frame rate at 60 FPS.
@BrB: Goeie info 🙂 Top
@84.28.234..xxx:
Vrij weinig, zoals gewoonlijk. Als je ziet wat andere studio’s doen en wat hun doen vraag ik me af of ze 250 vrije dagen per jaar hebben of zo
Dat VR zal wel ergens in 2018 via een patch toegevoegd gaan worden en de volgende GT is voor de PS5 met het tempo waarin PD werkt.
50% ? Vergeet het maar die komt dit jaar dan niet meer uit…
Zeer geote kans dat de game dus word uitgesteld tot eind 2017.. en dan is het nog een warm houdertje.. ik wacht wel op Project Cars 2.. die waarschijnlijk nog eerder uitkomt
Eerst zien dan geloven
@145.132.252.xxx:
Misschien moet ze het in episodes releasen, wat een zaad ontwikkelaar…
let maar op, 50% klaar wil zeggen dat het dus wel een freaking veredelde prologue editie is die ze nu niet meer zo noemen…….en dit jaar niet meer uitkomt…