Eerder kon je al lezen dat Gran Turismo Sport geen dynamisch weer zal bevatten, wat inhoudt dat het weer tijdens races altijd hetzelfde zal blijven. Kazunori Yamauchi heeft nu echter iets meer informatie gegeven over de dynamiek tijdens races en wat de redenen van bepaalde keuzes zijn.
Zo meldt hij dat er sowieso tijdens de races geen enkele transities plaats zullen vinden wat betreft het weer noch het tijdstip van de race. Begin je dus op een schemerig moment een lange race? Dan zal dit, ongeacht hoe lang de race duurt, ook altijd zo blijven. Het wordt dus niet ineens nacht en bij races in de ochtend komt niet na verloop van de tijd de zon op. Voor het weer betekent dit dat wanneer jij zonnig kiest, het zonnig blijft en bij motregen klaart het niet ineens op en het gaat ook niet harder regenen.
Het gebrek aan transities is verrassend, maar volgens Yamauchi zorgt dit ervoor dat de framerate hoog en stabiel kan blijven in de game. Ze houden immers extra rekenkracht over door vooraf de gebruiker of AI in te laten stellen wat de condities zijn van de race.
“We opted to not have the transitions in the race this time in order to raise the framerate and the quality of the image *during* the race. So the user will be able to set that before they enter the race. So you’ll still be able to have night races, morning, races at dawn, dusk, and so on.”
Hij benadrukt dat je nog steeds de keuze hebt om in de nacht te rijden, in de ochtend of schemeravond, maar dat deze keuzes wel gedurende de race vast blijven staan.
Framerate en resolutie zijn natuurlijk ontzettend belangrijk om simulatie tot een succes te maken en daar ligt bij Polyphony Digital dan ook de huidige focus. Gran Turismo Sport gaat dan ook voor een resolutie van 1080p met een framerate van 60 frames per seconde.
DriveClub is daar nog steeds het beste in met Dynamisch regen/zon, dag/nacht etc.
Slecht…
En dat in 2016. Deze Yamauchi begrijpt er echt geen klote van. Iedere Gran Turismo ontbreken er teveel dingen die in de huidige tijd gewoon aanwezig horen te zijn.
Snap je gelijk waarom ze zo lang bezig zijn ow wacht…
Jammer, het kan irritant zijn als t gaat regenen maar dat maakt het wel spannender vind ik… Project Cars is daar een goed voorbeeld van, regen/pitstop/banden wisselen… Vond de 24h races ook vet dat je de zon op en omlaag ziet gaan.. Vind wel dat dit in een game als GT thuis hoort maargoed
Dan zullen er dit keer geen 24 uurs races in zitten. Vind ik ook wel prima zo
Wat gay, Driveclub heeft het al bijna een jaar en die studio ontslaan ze.
@143.179.76..xxx:
Polyphone is onafhankelijke studio dus daar heeft Sony weinig over te zeggen….
Geen probleem. ik heb liever stabiel 60fps en grafische pracht dan dynamisch weer.
@143.179.76..xxx: Het visuele gedeelte was top ja maar verder was het gewoon verre van top.Het was echt een game zonder ziel.
@176.117.60..xxx: Maar volgens mij is de naam GT wel van Sony en kunnen zij er als zij willen een studio opzetten die zij willen.
Nu vind ik het weer niet heel erg belangrijk. Maar als je een 24 uurs race doet is het wel een gemis. Maar ik verwacht niet dat deze er weer inzitten :P. Zolang ze de rekenkracht wat ze overhouden maar voor het goede gebruiken kan ik er wel mee leven.
@Supersnorkel: Heeft vast te maken met zoveel mogelijk voertuigen toevoegen, die je nooit en ten nimmer gaat gebruiken. Het welbekende kwantiteit over kwaliteit.
Daarnaast best slecht, this day and age en dan geen dynamische weer effecten e.d.
@176.117.60..xxx:
“Polyphony Digital, Inc. is an internal video game development studio of Sony Interactive Entertainment, part of Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. Originally a development group within Sony Computer Entertainment known as Polys Entertainment,[2][3] after the success of Gran Turismo in Japan, they were granted greater autonomy and their name changed to Polyphony Digital.”
Moederbedrijf is Sony Interactive Entertainment, dus gewoon eigendom van Sony.
@TDamsma: Ja, zeker omdat weersomstandigheden een grote rol spelen in racing. Baantemperatuur, wind, regen, zonneschijn……
@RStylesGeleen: IDD , .. als je dan zelf moet gokken, des noods met een advies ofzo. dat je dan de gok neemt, dat je ook te horen krijgt wanneer ze regen verwachten ….
dit hoeft niet voor mij het regen hier al genoeg geef mij maar altijd zonnetje 🙂
Yamauchi had beter kunnen zeggen dat hij geen dynamisch weer kan programmeren.
Dan had hij maar de mensen van evolution studio’s in dienst moeten nemen.
laat maar komen.
mvg
Prima ik kreeg een sik van driveclub en die constante regen elke race weer. Geef mij maar lekker zonnetje.
Jammer, maar in feite zul je dit alleen missen bij endurance races/24-uurs races.
Focus op stabiele VR. 60FPS is vereiste. Stabiel. Multiplex naar 120FPS voor VR.
GT Sport is de Flagship Title voor PSVR. Daarom wordt het naar VR gesculpt.
De toekomst is racing games/sims met VR. VR past perfect bij het genre.
Kan niet wachten om GT Sport in VR te ervaren en ga ervan vanuit dat onze Japanse vrienden de allerbeste VR ervaring willen neerzetten. VR icm echte FIA competitie = Gamechanger. Lekker belangrijk dat het weer dan niet dynamisch is. Of zelfs dat er niet alle fancy GFX inzitten. De resolutie van de eerste generatie VR schermen is toch nog te laag om 1080P per oog te ervaren. Daarom focussen op de beste VR ervaring met stabiele framerate. Ik ga ervan uit dat Yamauchi en zijn team de volgende opdracht van Sony hebben gekregen: Make GT Sport the PSVR system seller! Ik vermoed zelfs dat het Driveclub VR team nu ook meewerkt aan GT Sport omdat de stakes voor een succesvolle PSVR launch zo hoog zijn. Dan hebben we natuurlijk ook nog de PS4.5 die in bundle met GT Sport zal worden verkocht. Zonder het externe kasje en met net even wat meer rekenkracht om de GT Sport VR ervaring nog indrukwekkender te maken. Ik gok een soort automatische ‘Details +” setting. We will see..
@62.72.193.xxx:
Reken maar dat sony die opdracht heeft gegeven. met VR wordt bochten inschatten een stuk beter. door de bocht kijken. en een nog betere beleving. En dat niet dynamische weer. So what. Als.dat je fetish is ga je lekker driveclub doen. Alleen denk ik niet dat de neo het kastje overbodig maakt. Meerdere redenen zijn daarvoor aan te dragen.
Een andere focus die zal bijdragen aan een next level ervaring is het speciale Thrusmaster GT wheel. Direct-torque dames en heren. Dit betekend een veel realistischere en krachtigere force feedback ervaring. Samen met VR en de daarbij horende 3D sound gaat dit mind-blowing zijn.
Let maar op: het geluid pist iedereen nu nog op. Komt omdat het idd nog niet is laten horen …ze zijn heel hard met cutting edge audio capturing bezig. Bij release icm VR zul je de race monsters zoals nooit te voren voorbij horen knallen en zelf een ervaring hebben van presence in bijvoorbeeld een 458 gt3 die je niet voormogelijk had gehouden. VR is niet alleen een nieuwe manier van zien, het is ook een nieuwe en veel realistischere manier van geluid ervaren. Zin in!!!!
@212.204.156..xxx:
salliant detail bij de direct torque is wel dat ze feitelijk het zelfde doen als de g29. Ze stappen af van het door zovelen bejubelde belt drive.
Ik hou het voorlopig bij mijn G29.
maar slick wieltje.
Dit GT Sport wheel is ism met Yakashumi gemaakt