Fallout 4 was één van de grootste releases van het afgelopen jaar en mag toch ook zeker een succes genoemd worden. Toch zijn niet alle elementen uit de game net zo goed uit de verf gekomen als dat men bij Bethesda gehoopt had. In een interview met GameSpot op de E3 vertelde Todd Howard van Bethesda daarover.
Howard legde uit dat de studio graag nieuwe dingen probeert en dat het soms heel goed aanslaat. Als voorbeeld noemde hij het schieten in Fallout 4, waar hij erg tevreden over is. Daartegenover staat dan weer het dialoog systeem van de game, dat volgens hem niet zo goed werkte. Wel zijn de redenen achter het implementeren van een dergelijk systeem duidelijk, namelijk het interactiever maken van het gesprek tussen personages. Dit bleek echter minder succesvol, maar Howard benadrukte wel dat de feedback serieus genomen wordt.
De feedback is bijvoorbeeld ook verwerkt in de Far Harbor DLC van Fallout 4. Men heeft hier meer aandacht besteed aan het bieden van keuzes aan de speler. Dit is dan ook een voorbeeld van hoe Bethesda met de feedback omgaat. Volgens Howard is het niet zo dat wanneer Fallout 4 uitkwam, er eigenlijk niet meer naar omgekeken werd. Men wil echt tijd investeren in het verzamelen van feedback en het op een zo goed mogelijke manier verwerken in de projecten die volgen.
In vergelijking met Skyrim viel alles tegen aan fallout.
Was mijn eerste fallout, en meteen ook mijn laatste.
Het is een beetje het probleem bij Bethesda. Ze werken games gewoon niet af voordat deze de deur uitgestuurd worden. Ja, ze weten een toffe wereld te creëeren, maar kwaliteit afleveren is een lastige voor ze. Dialogen in hun games vallen altijd al tegen.
@178.117.163..xxx: Dan had je beter de GOTY van deel 3 kunnen halen als eerste deel.
@212.178.69..xxx: NEEEEEEE! Je mag niet de GOTY editie halen! Als je rennend een deur naar een instanced Building (dat je dus moet laden voor je binnengaat) in ging, crashte de hele console…
Fallout 4 was in tegenstelling tot de vorige delen en de elder scrolls delen voor mij een stapje terug. Heb me daar in tegen wel vermaakt met de game en de dlc 🙂 blij dat feedback serieus genomen word bij bethesda 🙂
Sowieso een vergelijking tussen Skyrim en Fallout 4 is niet helemaal geldig, ondanks dat het dezelfde ontwikkelaar is. Skyrim was wel veel uitgebreider, maar in Fallout 4 gebeurt er om de 100 meter wel iets (nu past dat helemaal niet in Skyrim ;)). Ik vermaak me nog steeds met Fallout, en ja ik miste wel dingen die ze in Fallout 3 juist zo goed hadden uitgewerkt. Maar het blijft een goed spel en het kent heel veel punten die wel goed zijn uitgewerkt.
Voor mij is fallout 4 ook een enorme teleurstelling. De map had weinig sfeer. De ai is beroerd en de variatie van vijanden viel zwaar tegen. en een uitermate zwak verhaal en veel te chaotish er zat geen duidelijke lijn in. En het verzamelen was ook gewoon saai en langdradig (ik ga niet 10 uur verspillen voor 20stukjes koper). Settlements bouwen vond ik ook voor geen meter werken duurde ook veel te lang eer dat je een settlement bij elkaar had verzameld.
@185.87.105.xxx: HAHAHA het is juist de bedoeling van een open world game om GEEN DUIDELIJKE MAIN QUEST LINE TE HEBBEN.
Volgens mij had jij beter call of duty kunnen kopen.
@A Gamer: ik vond het verhaal en de wereld van fallout 3 geweldig. Maar daar wist je ook al wat je personage zou zeggen voordat je op de knop drukte. In fallout 4 is t maar de vraag wat je personage zegt als je op sarcastic drukt.
En was het met meer dingen dat ik het idee had dat ze een stap terug hebben gedaan.
@82.72.116..xxx:
? Niet fallout 3 (goty) bugvrij is, maar ik heb in die 100 uur op mijn ps3 nooit een crash of vastlopende console gehad hier op de 80GB fat. Wil niet zeggen dat jou ps3 crap is, maar om nou de goty editie af te raden? Nee, integendeel een goede investering voor een groot aantal game uren voor een klein bedragje 2e hands..kopen die game als je hem nog niet hebt op je PS3!