De persconferentie van Sony op de E3 is alweer enkele dagen geleden geweest, maar er wordt nog steeds veelvuldig gesproken over deze persconferentie. Ieder jaar weer barst de strijd los over welke persconferentie nou daadwerkelijk de sterkste was en uit een onderzoek van Facebook is er een overduidelijke winnaar gekomen.

Over de periode van 7 t/m 14 juni heeft Facebook nauwlettend in de gaten gehouden over welke persconferentie het meeste werd gesproken en zoals in het plaatje hierboven te zien is, is wel duidelijk welke dat is geweest. De overige persconferenties gingen aardig nek-aan-nek, maar zodra Sony eenmaal begonnen was, is de respons echt gigantisch geworden. Rick Kelly, vice-president van Facebook gaming, wist het volgende te vertellen.

“This really shows that people are talking about games on Facebook. It’s exciting to pull those insights together to inform more of the industry. Our job is to connect people with the games they love. This data is based on a live feed of what people are actually feeling and connecting with.”

Daarnaast was de totale conversatieratio van Sony zo’n 30 procent van alle persconferenties samen, wat natuurlijk een zeer groot aandeel is. Het is nu echter aan Sony de taak om alle verwachtingen de komende maanden en jaren waar te maken.