whore-of-the-orient-620x310

Jammer genoeg is er via een podcast naar buiten gekomen dat L.A. Noire ontwikkelaar Team Bondi de game Whore of the Orient heeft geannuleerd. De eerste aankondiging omtrent de game kwam in 2012 en later bleek dat de planning was om de game in 2015 uit te brengen op de PS4. Tijdens een interview met local producer Derek Proud van Team Bondi, kwam naar voren dat ze hard hebben gevochten om het project in leven te houden, maar dat ze hier helaas in gefaald zijn.

Proud heeft hiermee ook eindelijk duidelijk gemaakt dat het project niet on hold staat, maar dat het daadwerkelijk compleet geannuleerd is. De kans is daarmee erg klein dat er een ‘Duke Nukem: Forever’-achtige tafereel ontstaat, waarbij een andere ontwikkelaar de game verder oppakt. Dit is uitermate zonde, want het concept van de game klonk erg interessant, het moest immers een spirituele opvolger zijn op het populaire L.A. Noire van Team Bondi en uitgever Rockstar Games.

De game zou zich afspelen tussen 1930 en 1940 in de stad Sjanghai, de enige stad waar je heen kon verhuizen in de wereld zonder dat je er een paspoort voor nodig had. Iedereen die dus ergens vandaan vluchtte ging naar Sjanghai, iets wat ervoor zorgde dat er ook genoeg gangsters te vinden waren. De stad werd in de game dan ook gerund door een gangster genaamd ‘Big-Eared Du’. Zoals je al merkt is dat natuurlijk een interessant verhaal met mogelijkheden voor Mafia-achtige gameplay. Jammer dus om te horen dat het hele feest niet doorgaat.

Proud: Well Whore of the Orient was the spiritual successor to L.A. Noire. We were going to use that tech and we were going to create a game set in the 1930s, maybe 1940s, of Shanghai. Shanghai was the only place in the world you could go to in the 1930s and 1940s if you didn’t have a passport. So everybody who was running from something went to Shanghai. The whole city was run by a gangster called Big-Eared Du and it’s just the most fascinating time, place and setting.