GameInformer organiseerde een podcast met Brian Horton en Jacob Minkoff, twee medewerkers van ontwikkelaar Infinity Ward. Tijdens deze podcast beantwoordden Horton en Minkoff verschillende vragen over Call of Duty: Infinite Warfare die door de community waren ingestuurd en hier zijn natuurlijk nieuwe details uit voorgekomen. Let op, het gaat hier alleen om informatie over de singleplayer campagne van de game. De multiplayer wordt pas in september onthuld.
Er werd vooral veel aandacht besteed aan het movement systeem van Call of Duty: Infinite Warfare. Dit is één van de meest besproken features uit de game. Infinity Ward had eerder al aangegeven dat de gameplay behoorlijk overeen zal komen met die van Black Ops III, maar tijdens de podcast is dit wat meer toegelicht. Minkoff begon door nogmaals te bevestigen dat het movement systeem behoorlijk gelijk is aan dat van Black Ops III, het zogeheten chain-based movement systeem.
Er zullen echter ook verschillende singleplayer missies zijn die de klassieke boots-on-the-ground gameplay bevatten, zoals we die kennen uit bijvoorbeeld de Modern Warfare games. Dit zijn bijvoorbeeld de missies die zich op de aarde afspelen. Wanneer je vervolgens de ruimte in gaat, krijg je beschikking over een ‘boost rig’. Deze is uitgerust met thrusters, welke we kennen uit Black Ops III. Ook kan je dan gebruikmaken van de grapple feature, die we in de E3 gameplay zagen.
Horton benadrukte overigens nog dat het movement systeem in Call of Duty: Infinite Warfare totaal niet lijkt op dat uit Advanced Warfare. Dit nieuwe deel bevat geen exo-suits en de thrusters zijn lang niet zo krachtig als de exo-suits in Advanced Warfare waren.
Tijdens de podcast zijn er nog veel meer details bekendgemaakt. Zo leren we dat er naast missies op de aarde, ook missies op de maan van Saturnus en op een asteroïde zijn. Je kunt kiezen welke missies (en eventueel zijmissies) je wil spelen. Ook onthulden de ontwikkelaars dat er aan een progressiesysteem binnen de singleplayer campagne gewerkt wordt. Hoe dit precies gaat werken is nog niet duidelijk, maar spelers kunnen bijvoorbeeld speciale beloningen verwachten voor het voltooien van alle zijmissies.
Benieuwd naar alle details die Minkoff en Horton hebben gedeeld met GameInformer? Bekijk dan hieronder de volledige podcast. Call of Duty: Infinite Warfare is vanaf 4 november verkrijgbaar voor de PlayStation 4, Xbox One en PC.
Noice
Destiny rip off, pruts game
@62.210.252..xxx: Dude, er zijn nog niet eens details over mp en zombies, calm your tits. En als je het hele concept van cod niet weer waardeert, dan verzoek ik je vriendelijk deze franchise te verlaten. Kom op z’n minst met goed onderbouwde argumenten waarom het dan zo’n Destiny rip off is.
Joepie wat zijn we weer blij.
ze zijn er aan voor de moeite. Battlefield heeft geluisterd naar de gamers de voorbije 2 jaar en zijn gaan dan ook dik scoren. Ik speel al jaren COD maar heb geen feeling meer met soldaten die op muren lopen en rondvliegen alsof het jets zijn. Noem me gerust ouderwets
Betreft MP..
Hoop ik dat de ze die jump gedoe in ruimte mappen houden in de Mp.
En klassieke boots on the ground in normale mappen.
Dan zou iedereen blijer worden denk ik.
Wordt toch wel lachen, trampoline simulatie in slow motion.
@86.86.130.xxx: Geloof me, deze game gaat meer verkopen dan Bf1, Infinity Ward is innovatief bezig, eindelijk weer een interessant uitziende game na Ghosts. Battlefield heeft naar mijn mening ook een betere setting maar ik weet van Infinity Ward dat ze het in zich hebben om een comeback te maken. De eerste paar missies is gewoon oud vertrouwd boots on the ground maar ze wilden innoveren en omdat je in de ruimte veel vrijheid hebt en spannende situaties kunt creëren met minder zwaartekracht (denk aan vechten op andere planeten die je normaal niet ziet in een cod game en op een asteroïde bijvoorbeeld). Ze hebben niet 3 jaar gewerkt aan een game die niet innovatief is en je niet het cod gevoel zal geven..
Wauw ze zijn echt bang om multiplayer te laten.
Normaal douwen ze het de hele jaar door je strot.
@77.163.237.xxx: Vind het ook onbegrijpelijk dat zoveel mensen zeiken op COD puur om te zeiken….
@86.87.60..xxx: Nee hoor, multiplayer wordt normaal gesproken altijd vrij laat onthuld. Vorig jaar met Black Ops III was het juist een uitzondering, toen het redelijk vroeg onthuld werd.
@77.163.237.xxx:
Zelfde geldt voor mensen die dit nu al een goede game vinden lmao die moeten zichzelf ook onderbouwen maar daar zeg je niks over. Hypocriet
Voor degenen die tijd hebben, bekijk de video 🙂
@86.87.184.xxx: Heb jij wel besef van wat ze allemaal in de game gaan behandelen? Er moet vast wel iets tussen zitten dat je aanspreekt 🙂
@77.163.237.xxx:
Nee. BF1 is de knaller van het jaar.
@212.64.45..xxx: Knaller van het jaar zal het zeker zijn als ik hem aan een vuurpijl bindt en de lucht in knal.
Altijd dat BF vs. CoD gelul. Het gaan beide toffe shooters worden. Wat maakt het nu uit welke game meer verkoopt etc.
Lol dont care, i dont give one single fuck about this game. Echt activision burn in hell, ga lekker b1 halen. Ik koop pas een cod als ze luisteren naar de fans
@86.86.130.xxx: inderdaad jij snapt het
Cod meer verkopen ja mede dankzij CallOfDuty 4
@77.163.237.xxx: de enige reden waarom cod meer zou verkopen dan bf1 is omdat het cod is… En al die COD kinderen hm kopen.
Bf1 is echt wat een groot gedeelte van de gamers wilde.