PSVR
Op de E3 hebben we veel PlayStation VR games kunnen proberen en naar aanleiding hiervan publiceerden we recent een artikel. In dit artikel haalden we de in potentie korte speelduur van de games aan, aangezien we verschillende games gespeeld en gezien hebben die niet heel veel langer dan twee uur duren.

Opvallend is een uitspraak van Andrew House, welke hij vorige week deed bij een investor meeting. Hij gaf namelijk aan dat hij graag games ziet die kort en intens zijn, net als een ritje in een achtbaan in een attractiepark.

“I’ve been very vocal that I tend to believe this generation of VR lends itself more to short-form content, than perhaps it does to long-form experiences. I don’t see that as a deficit or a negative.”

“I tend to liken the VR experience more to something like a theme park ride, in that it’s short, but it’s very intense and it’s very enjoyable.”

“The big positive I do see for VR is that unlike conventional game experiences – which tend to be similar to blockbusters in terms of production values and complex game mechanics- they can offer simple mechanics and experiences that are still very, very enjoyable because they can give users something they’ve never done before. That, I think, is where its true potential lies.”

Nu betekent dat niet dat elke game per se een korte ervaring moet zijn, maar het is wel een trend die we zagen op de afgelopen beurs. Desalniettemin is het verder vooral aan de ontwikkelaars om te bepalen hoe uitgebreid zij hun games maken.