No Man’s Sky is inmiddels goud gegaan en dat betekent dat de laatste details over de game bekendgemaakt worden. Zo meldde de ontwikkelaar op Twitter dat de game slechts 6GB vrije ruimte nodig heeft om geïnstalleerd te worden, wat natuurlijk uiterst bijzonder is voor een game van dit formaat.
De weinige ruimte die de game vereist is echter grotendeels te wijten aan het feit dat heel veel omgevingen on-the-fly gegenereerd worden wat ervoor zorgt dat er minder ruimte nodig is. Dezelfde textures worden dus gemixt, op andere manieren samengesteld en kleur gegeven en dat komt de vereiste opslagruimte ten goede.
No Man’s Sky is vanaf 10 augustus beschikbaar voor de PlayStation 4.
Dat is wel heel erg weinig voor zo n groot spel
@RStylesGeleen: Alles word ook gegenereerd.
Is niks voor mij.
Wat moet ik mij voorstellen bij ‘groot’? Ben niet bekend met dit spel.
@77.251.103..xxx: Lees onze preview met meer info hier: http://www.psx-sense.nl/173625/in-actie-gezien-no-mans-sky/
Ik ben nog altijd bang dat alles op den duur op elkaar gaat lijken…. Een ander kleurtje hier en daar en thats it…
Wacht het wel af. Maar wat ik er nu van gezien heb ben ik minder enthousiast…
@rolf77: ik neem aan dat men toch nog wel wat content zal toevoegen in de vorm van nieuwe textures oid?
Ik ben echt super benieuwd naar de reviews van deze game. Ik denk echt dat het snel saai zal worden, maar goed we zullen het zien.
Ik hoop niet dat de platinum trophy inhoud dat je alle planeten moet hebben bezocht.
Slecht 6gig…..gevolg door een dayone patch van 3 gig
@Jason28: grappemaker haha…
@94.103.144..xxx: ga alsjeblieft niet lopen janken over een day1 patch van 3 gig…
Een oneindig universum in 6gb….. Quantumfysiologisch verantwoord!! Cool!
@Jason28:
Oud… Oud… Oud… Zei de bedenker van deze grap.
maar het is wel leuk om te zien dat het gebruikt wordt over de hele wereld.
@84.192.149..xxx: zelf verzonnen ook al was wellicht iemand voor mij. Inkoppertje uiiteraard, blijft leuk.
@145.53.12.xxx:
Zelfs textures zouden ze kunnen genereren.
Zo ver ik begrepen heb hebben ze bij Hello Games een aantal hele leuke formules weten te bedenken die dus sterren genereren, daarbij planeten weten te genereren en aan de hand van de afstand tot de lokale zon vervolgens weer berekeningen volgt wat voor temperatuur het op de planeet is, wat dat voor leven mogelijk maakt, hoe dat leven vervolgens ontstaan is en genereerd diverse flora en fauna volgens die regels, etc., etc.
Kortom, als geen enkele planeet om dezelfde type zon draait en niet in een exact dezelfde baan om die zon draait zijn dingen automatisch al anders. Uiteraard wordt er ook nog een random lijkend iets tegen aan gegooid om het wat interessanter te maken (random lijkend omdat het alsnog procedureel gegenereerd en elke keer als je dezelfde planeet bezoekt dus alle info omtrent die planeet opnieuw gegenereerd wordt en er hetzelfde uitziet als daarvoor, uiteraard wordt dan de positie van de zon in universum en andere variabelen gebruikt om dat zo te doen)…
Echt 6GB zegt dus niets over de omvang of grootte van dit spel! 18 triljoen planeten…….
@Aenea: mooi verhaal
@Aenea: mooi verhaal, lekker kort ook…..
😉
Aan een patch zijn ze al bezig.
“It’s not clear whether “Update 1″ is a day one patch for the game, or a content update due for release post-launch.”
http://uk.ign.com/articles/2016/07/11/hello-games-already-working-on-no-mans-skys-first-update
@77.251.103..xxx: er 18000000000000000000 planeten die allemaal verschillend zijnn van elkaar(ik ben serieus)
Moet het allemaal nog zien of die hocus pocus fysics waargemaakt gaan worden,is wel erg ambitieus voor een indy developer……
Alles word dus uit die 6gb data gebouwd,kun je me niet wijsmaken dat de koek dan niet snel op is!
@Aenea: cool maar er zijn 18 quintillion planeten geen 18 trillion 😉
@77.251.103..xxx:
18000000000000000000 planeten
No Man’s Sky – Procedural Generation – How it all works
https://www.youtube.com/watch?v=AFISmcAigfY&t=0s
Met een klein programma kun je oneindig creaties maken.
@84.104.111.xxx: ja van assassins Creed en far Cry kunnen ze ook 18 triljoen exemplaren verschillend maken. Maar toch blijft het dezelfde formule
@178.119.201..xxx:
Whoopsie! Je hebt helemaal gelijk, ach, scheelt maar een paar nullen 😉
@86.82.214.xxx: : Ik vind het ook belachelijk dat er van die grote patches zijn in het begin, hoezo zou je er niet over mogen janken?
Spelen mensen dit nog??
@62.72.192..xxx:
Jazeker, echt een geweldige game………
@62.72.192..xxx: Beste game ooit… Ik speel hem al maanden…