3046941-trailer_titanfall2_teaser_20160411 (1)

Peer-to-peer gaming is wellicht een makkelijke oplossing voor veel ontwikkelaars die multiplayer games uitbrengen, maar fijn voor de consument is het allesbehalve. Vandaar dat Respawn Entertainment dan ook heeft besloten om Titanfall 2 gebruik te laten maken van dedicated servers, zo blijkt uit het persbericht. Dit komt voort uit een samenwerking tussen Respawn en Multiplay, die laatste is ongetwijfeld een bekende voor veel PC-gamers, aangezien zij een hele hoop servers verzorgen voor (PC-)games.

De dedicated servers zullen van toepassing zijn op alle platformen waarop de game uitkomt. Multiplay’s platform is geïntegreerd in een globaal netwerk van dedicated server providers, zoals het Google Compute platform, Microsoft Azure en Amazon Web Services. Dit sluit aan op de wensen van Respawn, men meldt namelijk dat deze release groter en beter zal zijn dan die van de vorige game en het is daarom erg belangrijk dat de game gewoon goed werkt.

Titanfall 2 is beschikbaar vanaf 28 oktober voor de PS4, Xbox One en PC. Alvorens de release zal er nog een beta gehouden worden, maar wanneer is nog niet bekend.

“The Titanfall 2 launch is going to be bigger and better than the last game and what’s really important to me is that the game just works,” said Jon Shiring, lead programmer at Respawn in a press release.

“We wanted to make sure we had an insane amount of scalability and reliability, so we partnered with Multiplay because they have a great deal of expertise in game server hosting and a very clever auto-scaling product that can abstract away different cloud environments that lets us focus on making games.

“We have been working closely with Multiplay to ensure we utilise multiple clouds as well as bare metal servers in every region our game will be on sale.”