titanfall 2

Afgelopen weekend konden gamers aan de slag met een technische multiplayer test van Titanfall 2. Dit heeft voor Respawn heel veel feedback opgeleverd en de ontwikkelaar gaat nu aan de hand hiervan een aantal veranderingen doorvoeren.

Eén van de puntjes van kritiek tijdens deze ‘tech test’, was dat veel spelers van mening waren dat de snelheid van je personage wat aan de langzame kant was. Dit was gedaan om meer vaardigheid aan vuurgevechten toe te voegen, maar dit zal nu toch worden aangepakt.

Velen waren ook niet blij dat het niet helemaal duidelijk was wanneer je Titan gereed was. In Titanfall 2 doe je dit door objectives te voltooien. Degene die hier geen aandacht aan gaven, kregen de grote robot pas laat in de game. Respawn behoudt deze feature, maar past dit iets aan, zodat elke speler per match tenminste één keer een Titan kan gebruiken.

Een aantal gamers hadden ook het idee dat een Titan nu gemakkelijker te vernietigen was, maar volgens Respawn waren een heleboel defensieve ‘Titan Packages’ niet aanwezig in de test. Het batterij systeem van Titanfall 2 is volgens de ontwikkelaar een goede toevoeging en zorgt ervoor dat gamers samen moeten werken.

Er was ook wat kritiek op de map die te spelen was in de test van Titanfall 2. Homestead is een vrij open ruimte en heeft niet veel mogelijkheden om te lopen tegen muren. Sommige gamers waren bang dat dit zou worden doorgezet in alle maps, maar dit is niet het geval. Het laatste punt van kritiek was dat de HUD een beetje vol was. Bij de launch zal het mogelijk zijn om sommige features hierin uit te zetten.

Kortom, Respawn luistert erg goed naar de feedback en een gedeelte van de aanpassingen zal al merkbaar moeten zijn in de volgende test, welke aankomend weekend plaats zal vinden.