Alle beelden die Square Enix tot nu toe van Final Fantasy XV heeft getoond, lieten een prachtige spelwereld zien. De game bevat een open wereld en dit gegeven is juist één van de dingen waar wij in onze meest recente preview zo enthousiast over schreven. Spelers worden hierdoor immers een stuk minder beperkt en kunnen, tot op zekere hoogte, doen wat ze willen. We zijn er vanzelfsprekend vanuit gegaan dat de gehele game zich in een open wereld afspeelt, maar dit blijkt nu toch niet het geval te zijn.

Het Japanse Famitsu kreeg namelijk de kans om drie van de vijftien hoofdstukken uit Final Fantasy XV te spelen. Vervolgens vroeg men aan Hajime Tabata, director van de game, of de rest van de game vergelijkbaar was qua gameplay en inhoud. Tabata antwoordde hierop door uit te leggen dat de game deels open wereld is, maar ook gedeeltelijk lineair.

Volgens Tabata speelt de eerste helft van Final Fantasy XV zich af in een open wereld. De tweede helft van het verhaal zal spelers op een lineair pad brengen. De ontwikkelaars hebben hiervoor gekozen zodat spelers niet verveeld raken in de open wereld, aldus Tabata. Spelers hoeven zich hoe dan ook geen zorgen te maken over de totale hoeveelheid aan content. Final Fantasy XV zal volgens Tabata namelijk zeker 40 tot 50 uur in beslag nemen.

Naast dit nieuws heeft Square Enix tijdens een speciaal panel in Japan meer van Final Fantasy XV laten zien. De onderstaande video’s gaan over de techniek die men voor het maken van de game heeft gebruikt. Zo zien we onder andere hoe de verschillende personages tot leven komen en hoe bijvoorbeeld het haar van Noctis is gemaakt. Ook de techniek achter de verschillende omgevingen komen aan bod. De video’s zijn zeker het bekijken waard, mocht je geïnteresseerd zijn in deze zaken.