hirai_a

Tijdens de IFA 2016 in Berlijn, de grootste consumenten elektronica beurs van Europa, sprak Sony CEO Kaz Hirai ook over PlayStation. Alhoewel de focus van de persconferentie die Sony hield vooral op de elektronica lag die ze uit gaan brengen, kwam dus ook PlayStation even aan bod. In zijn toespraak meldde hij dat de PlayStation 4 grenzen blijft verleggen en nieuwe hoogtes bereikt op gebied van innovatie en entertainment.

Hij meldde ook dat er in mei, dit jaar, ruim 40 miljoen PS4’s waren verkocht wereldwijd en dat de PS4 de snelst verkopende console is in de historie van PlayStation. Men blijft investeren in PlayStation als merk en innovatie staat voorop in hun visie. Zo meldt hij dat PlayStation VR de console naar een hoger niveau gaat tillen als het gaat om immersie in games. PlayStation VR is vanaf volgende maand wereldwijd verkrijgbaar, op 13 oktober om precies te zijn. Sony kijkt hier dan ook enorm naar uit en de pre-orders stapelen zich snel op. Men gaat daarom haar uiterste best doen om alle pre-orders te kunnen voorzien.

VR geeft Sony PlayStation de kans om een krachtigere positie te bemachtigen in de digitale markt van content productie en ontwikkeling. Men verkent momenteel de mogelijkheden van hoe VR zich gaat ontwikkelen als een nieuwe creative business uitdaging voor Sony.

Meer informatie over de toekomst van PlayStation krijgen we te horen op 7 september, dan houdt Sony een persconferentie in New York die geheel om PlayStation draait.

“PlayStation 4 continues to push the boundaries, while reaching new heights in innovation and entertainment. The PlayStation Platform, including hardware, software and network services has been widely acclaimed by costumers, industry and of course the press.

And as of May this year, PlayStation 4 has cumulatively sold through more than 40 million units worldwide, continuing its historic position as the fastest selling console in PlayStation history.

With innovation continuing to peak in and around the PlayStation ecosystem, we continue to invest in growth initiatives.

One example, I’m sure you’re all eagerly awaiting, as much we are, is the highly anticipated PlayStation VR. PSVR is a virtual reality system that takes PS4 to an unprecedented level of immersion, and will be available next month.

As pre-orders are already lining up, we’re doing our best to meet global demand.

Virtual reality launches us into a new realm that promises limitless possibilities starting with games, but expanding soon across our entire Sony group. VR will enable us to leverage our technological strength in areas such as digital imaging, content creation and production. So Sony is well position to set the trends in how, where and when you access content today, and also in the future.

We also have our finger on the pulse of the types of content that will interest you most. We are exploring how we develop VR as an entirely new creative and business opportunity across Sony.

Our passion for technology, content and services are all enabling new ways to deliver Kando.”