Bassjackers brengen single uit geïnspireerd door Destiny

Bassjackers
Het Nederlandse DJ-duo Bassjackers is grote fan van Destiny en dat steken ze niet onder stoelen of banken. Ze hebben namelijk een nieuwe single uitgebracht die niet geheel toevallig de titel ‘Destiny’ heeft gekregen.

Deze single is vandaag uitgekomen gezamenlijk met de release van Rise of Iron. Daar blijft het niet bij qua links naar de franchise van Bungie, want de clip bestaat voor een groot deel uit beelden van de game en het mooie resultaat kan je hieronder bekijken.

Hieronder Ralph van Hilst over het ontstaan van de track Destiny.

“Toen Destiny in 2014 verscheen, was ik er meteen door gegrepen. Bungie heeft geweldige en intense actie gecombineerd met een hoopgevende en mysterieuze setting, en dat is helemaal mijn ding. Ik speel het vaak in de studio, tijdens de pauzes. Ik werkte aan nieuw materiaal, en dat is vast beïnvloed door al mijn uren in Destiny. Het concept van Destiny leek mij een geweldige hook voor een track, dus begon ik met wat ideeën te spelen.”

“We hadden het geluk dat we het team van Bungie al een paar keer hadden ontmoet tijdens E3 en gamescom. Toen we door de VS op tour waren, hebben we ook hun studio bezocht. Toen we de track voltooid hadden, lieten we die aan de jongens in de studio horen. We vertelden ook dat we van plan waren om elementen uit de game in de video te verwerken. Dat vonden ze helemaal te gek, dus hebben we de beelden een epische behandeling gegeven, waardoor onze livebeelden gepaard gaan met behoorlijk coole verwijzingen naar Destiny.”

Boxshot Destiny

Destiny

Releasedatum:
09-09-2014
Genre:
First Person Shooter
Uitgever:
Activision
Ontwikkelaar:
  1. Anoniem -   
    213.46.74..xxx's avatar

    Een ragga-Dubstep achtige track past totaal niet in het plaatje van Destiny is mijn mening dan.

    Triest dat die software tracks zo scoren.In de jaren 90 kwam dit soort muziek nog uit hardware [TR909] en had daardoor meer ziel.

    Wel leuk dat er weer Destiny content is.

  2. Anoniem -   
    84.29.71..xxx's avatar

    Amazing XD

  3.    1844 XP
    peyj's avatar

    Kende ze niet, maar ik denk dat ik ze ook snel weer vergeet 🙂

  4.    637 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    En morgen houden ze weer een dikke destiny event bij hun in de studio.

  5.    637 XP
    TreyarchRockzz's avatar

    Zoals Afrojack deed met blackops 3 unstoppable.
    Doen bassejackers het met destiny.
    Zie je vaker dat artiesten hun muziek combineren met games.

  6.    2250 XP
    20style [20]'s avatar

    @213.46.74..xxx: vind het ook niet passen bij Destiny.. wtf ragga dubstep .. kvind dnb meer passen voor zo’n actie spel .. ieder z’n smaak

  7.    1266 XP
    coristus's avatar

    Headhunters met skyrim-> dragonborn.
    is geen nieuw phenomeen. Doorgaans gamen producers vrij veel 😉
    @213.46.74..xxx:
    Ehh say wat??? dus een hardware logische poort is beter dan een (met hoger dan natuurlijk mogelijke precisie) gesimuleerde poort? echt? Die discussie van anoloog versus digitaal is echt al geweest, digitaal heeft gewonnen grow up.

  8. Anoniem -   
    89.200.11.xxx's avatar

    @coristus:

    Echt he. Helemaal een mening hebben enzo. Kan toch niet.

    :’)

  9. Anoniem -   
    213.46.74..xxx's avatar

    @coristus: Gelukkig bestaan er nog gasten [producers] die er anders over denken.

  10.    1266 XP
    coristus's avatar

    @89.200.11.xxx:
    idd meningen worden minder relevant als er bewijs is 😉

  11.    1266 XP
    coristus's avatar

    @213.46.74..xxx:
    Idd ik begrijp het ook heel goed. hou zelf ook enorm van een mooie analoge synth. Geeft heel veel voldoening en het is leuk en nostalgisch.
    Maar het is onzin om te zeggen dat het beter klinkt (natuurlijk is een goed bespeelde piano of viool mooier dan een sampler maar… voor analoge/va synths), is echt onzin.

  12. Anoniem -   
    213.46.74..xxx's avatar

    @coristus: Dus men kan analoog materiaal beter de deur uit doen en gewoon alles doen met een PC/laptop als het om geluid gaat volgens jou.Beter klinkt het misschien niet maar volgens mij oren wel mooier.
    Al die producties van nu klinken te perfect.

  13.    1266 XP
    coristus's avatar

    @213.46.74..xxx:
    Luie producers is het probleem. niet de apparatuur. Je kan met software prima dezelfde klank en dynamiek krijgen als met analoog spul, echt. Moet je wel even wat aan de presets sleutelen vaak. Of beter nog… je eigen sounds bouwen.
    Ik heb zelf voor ondere andere Albino preset sounds gemaakt. (die in de standaard release worden meegeleverd). Daarmee bedoel ik dus, ik weet wel iets van geluidjes maken.
    Dit hele verhaal neemt niet weg dat ik zelf alsnog graag een andromeda of jupiter zou willen ^_^. Of geile modded 909 en 808..;)

  14. Anoniem -   
    141.176.60.xxx's avatar

    Er word anders nog heel veel muziek gemaakt door Orchestra.. Laatste E3 van Sony nog gezien?
    Geeft toch meer indruk als dat je daar een DJ neer zet die wat plaatjes draaid en mixt.

    Verder volgens mij meer met smaak te maken enzo

  15. Anoniem -   
    145.129.156.xxx's avatar

    Vond het maar takkeherrie past dus prima bij de game.