Robinson: The Journey voor PS VR lijkt een grafische downgrade te hebben gehad

robinson-the-journey-3

Toen we Robinson: The Journey van ontwikkelaar CryTek voor het eerst te zien kregen op de E3, waren we behoorlijk onder de indruk. De game wist het grafische niveau voor VR-games naar een hoger level te tillen en iedereen was dan ook enthousiast. Polygon heeft echter onlangs een speelsessie gehad met de laatste build van de game, wat nieuwe beelden oplevert.

Cycu1 is zo vriendelijk geweest deze beelden naast elkaar te leggen. Bij deze video valt echter meteen op dat veel grafische toeters en bellen niet meer in de laatste build zitten, terwijl deze op de E3 nog wel aanwezig waren.

Desondanks ziet de game er alsnog wel goed uit, maar niet zo goed als op de E3. Robinson: The Journey is nog niet voorzien van een releasedatum, maar moet dit jaar nog uitkomen.

Boxshot Robinson: The Journey

Robinson: The Journey

Releasedatum:
08-11-2016
Genre:
Avontuur
Uitgever:
Sony Computer Entertainment
Ontwikkelaar:
Robinson: The Journey heeft een prijsverlaging gekregen
Gepubliceerd op 16 mrt, 2017 om 12:00
Review: Robinson: The Journey
Gepubliceerd op 15 nov, 2016 om 10:26
Robinson: The Journey launch trailer wakkert je innerlijke survivor aan
Gepubliceerd op 9 nov, 2016 om 09:23
Waan je een echte avonturier met de Trophies van Robinson: The Journey
Gepubliceerd op 8 nov, 2016 om 10:07
  1.    2250 XP
    20style [20]'s avatar

    Gisteren da filmpje tegen gekomen op youtube… twas te verwachten he mannen dat ze gingen downgraden..zullen we eigenlijk ooit games spelen waarvan de kwaliteit niet word gedowngrade ?

  2. Anoniem -   
    217.63.52..xxx's avatar

    Crytek heeft zojuist de releasedatum bekend gemaakt. 9 november in Europa

  3. Anoniem -   
    2001:1c06:0b05:5500:9d3f:9b6f:90fa:1.xxx's avatar

    Ik vind deze downgrade nog mee vallen, ik zou zeggen kijk eens naar driveclub vr beelden die vandaag online zijn gekomen.

  4.    292 XP
    BONKER's avatar

    Geeft na 10 november niets meer hoop ik xD

  5.    664 XP
    Bass's avatar

    Met de pro krijgt hij dan een upgrade. Prima!

  6.    25 XP
    Bonerhead's avatar

    Aaaaaaand again

  7. Anoniem -   
    62.140.137.xxx's avatar

    Ahahhahahhha console blijft een slechte grap

  8. Anoniem -   
    77.160.67..xxx's avatar

    release date 8 nov US en 9 nov EU

    bron o.a. : http://www.vgchartz.com/article/266160/robinson-the-journey-launches-in-november-for-playstation-vr/

  9.    1266 XP
    coristus's avatar

    Ik denk dat dit de toon gaat zetten voor nieuwe ps4 games. Prachtig op pro. downgrade op gewoon

  10. Anoniem -   
    83.80.154.xxx's avatar

    Blijft pure bagger

  11. Anoniem -   
    85.150.2.xxx's avatar

    De laatste versie lijkt in sommige opzichten wel beter, bijvoorbeeld die rare lichtgevende lampion bladeren. Iets subtieler allemaal en realistischer. Doorschijnende vleugels van die vliegende dino, jammer idd.
    Maar over het algemeen lijkt dynamisch bereik licht/donker veel beter in de laatste versie!

  12.    546 XP
    Crusader's avatar

    Dit wordt toch alleen voor de PS VR? Dan ziet het waarschijnlijk nog iets minder uit dan de downgrade. Spellen zien er met PS VR bril minder goed uit dan je op het Social Screen te zien krijgt. Ik ga hem toch wel halen morgen, maar dat de graphics er met de bril minder uit gingen zien dan voor de downgrade was mij wel al duidelijk.

  13.    3140 XP
    moes's avatar

    @62.140.137.xxx:

    Uncharted 4 is ook een grap toch?

    mongool….

  14. Anoniem -   
    145.132.220.xxx's avatar

    Beste mede gamers,

    Ik heb een vraag wat jullie vast weten.
    Ik heb dit spel op gamescom gespeeld en was overwelmed… Eerste VR ervaring ook. De graphics viel mij ook meteen op. Door de resolutie was dit wel een minpunt .een PS2 vergelijking kun je gerust maken. Echter de ervaring is zo gaaf! Dat je het snel vergeet. Alles wat vlak voor je neus gebeurd is wel scherp en daarom is de ervaring ook intenser als er iets vlak voor je neus gebeurd. Klimmen voelde echt super aan. Ik speelde met de controller en dit meteen mijn vraag. Dit spel is compatibel met move controllers . Maar hoe beweeg je je dan door de wereld ? Met de controller is dit uiteraard de linker joystick (rondkijken met de rechter was schokkerig en nog niet uitgebalanceerd dit was mijn eerste opmerking toen ze vroegen hoe ik het vond) Ik had begrepen dat er op de move controllers geen dumbstick zit? Ofwel geen bewegingsmogelijkheid als je de move gebruikt?

  15. Anoniem -   
    95.96.221..xxx's avatar

    @Crusader: Onzin. De game wordt heus niet tegelijkertijd twee keer gerenderd hoor: het zijn dezelfde textures, modellen en effecten op zowel het social screen als op de PS VR. Alleen zal het social screen scherper ogen omdat je er verder vanaf zit maar dat is natuurlijk logisch.

  16. Anoniem -   
    84.31.215..xxx's avatar

    @145.132.220.xxx:

    Vaak is het zo dat je kunt teleporteren. Je kijkt dus naar een bepaald punt toe en met een druk op de knup teleporteer je naar dat punt. Dit gaat motion sickness tegen.

  17. Anoniem -   
    145.132.220.xxx's avatar

    @84.31.215..xxx:
    Hmm zoals ook bij tomb raider vind wel dat de beleving ervan ten kosten gaat. Snap sowieso niet waarom Sony op de nieuwe move controllers geen joystick hebben geplaatst. Gemiste kans?

  18.    1979 XP
    Sony's avatar

    @coristus: Ik vrees het ook! Daarom ook RIP consoles tijdperk. Goeie oude tijd dat je maar 1 x een console hoefde te kopen voor de beste game ervaring…
    Diep van binnen huil ik serieus

  19. Anoniem -   
    143.179.77..xxx's avatar

    Als dit het verschil blijkt te zijn tussen een standaard ps4 en de pro, lijkt het mij de upgrade wel waard. Ook zonder 4K televisie.

  20. Anoniem -   
    143.179.77..xxx's avatar

    @Sony: Hoewel ik in het begin nog niet zo negatief tegenover de komst van de pro stond, begin ik nu wel wat pessimistischer te worden tegenover deze geldklopperij. Het wordt allemaal onnodig duur zo…

  21. Anoniem -   
    143.179.77..xxx's avatar

    Toen de ps3 kwam hadden veel mensen de overstap al gemaakt naar een HD tv of stond het op zijn minst al even in de planning. Nu is de situatie anders.
    Bijna niemand heeft een 4K televisie en worden gamers hierdoor enigszins “gedwongen” te upgraden. Ook nu met vr (wat ook weer 400 kost) wordt de druk weer vergroot om alsnog de pro in huis te gaan halen.

  22. Anoniem -   
    143.179.77..xxx's avatar

    Oh dillema’s

  23. Anoniem -   
    82.74.138..xxx's avatar

    Ik ben blij dat ik de PSVR als pre-order geschrapt heb, staat nog steeds om mijn verlanglijstje, maar is volgend jaar ook nog wel te koop en kan dan beter bepalen of het uiteindelijk het aanschaffen waard is.

    Dit soort berichten dragen niet bij aan het enthousiasme.

  24. Anoniem -   
    193.173.216..xxx's avatar

    Een hoop mensen snappen het artikel niet, dit is niet het verschil tussen de ps4 en pro. Dit is wederom een trailer van de e3 waar de gamers voor de gek zijn gehouden. Een trailer die ze qua graphics niet waar kunnen maken. Hetzelfde als watchdogs. Dus een trailer die ze verkocht hebben als ACTUAL GAMEPLAY, waar dus geen actual gameplay in voorkomt.

  25. Anoniem -   
    94.215.29..xxx's avatar

    @moes: Duuu.! Die game gaat behoorlijk op en neer grafisch, van bijna ps3 naar top ps4 “speelbare gameplay”.

  26.    1266 XP
    coristus's avatar

    @Sony:
    ik denk dat het verdienmodel nu een update heeft gekregen. Elke +- 3 jaar een console update. waar je met inruil erbij ongeveer 250/300 euro per jaar aan kwijt bent. dat is zeg maar 550/600 elke 6 jaar. per saldo dus het prijsniveau van de ps3 ongeveer bij release. als je dat dan een redelijk sterke upgrade geeft elke keer is dat zo slecht niet…
    maar….
    De Wet van Moore zegt dat de complexiteit van processoren (cpu/gpu, etc) elke 18 maanden verdubbeld. Dat betekent dat de complexiteit van de processoren verviervoudigd wordt elke 3 jaar.
    De pro heeft 4.2 TFlops, de ps4 1.84. een snelle rekensom zeg dan dat dat een factor is van 2.28. dat is niet in de buurt van de 4 die je zou verwachten. Ja ze hebben wat mooie foefjes toegevoegd om het renderen te helpen. Maar toch voelt dat als het opschroeven van de winst. En dat is wat jammer. Ergens snap ik dat omdat dit een vrij riskante strategie is, Dat risico moet afgedekt worden. Maar ik ga zeker kritisch kijken naar de volgende generatie.

  27.    1979 XP
    Sony's avatar

    @coristus: Ik denk dat de bedrijven opzoek zijn naar meer omzet/meer winst. Dus dan maar elke generatie consoles voorzien van een update.
    Maar wat jij zegt zit ook wat in.
    De PS5 laat ik misschien varen, ik ga zien hoe het loopt en wat de plannen van Sony/Xdoos zijn.