beyond good and evil

Na vele jaren van onduidelijkheid over een nieuw deel van Beyond Good & Evil, werd er twee weken geleden eindelijk bekendgemaakt dat deze in pre-productie was. Michel Ancel heeft nu via Instagram laten weten waarom dit zo lang heeft geduurd.

In 2008 was de ontwikkeling van Beyond Good & Evil 2 in volle gang. Het was de bedoeling om de hoofdrolspelers te laten reizen naar verschillende planeten en dat de focus op exploratie lag. Er waren verschillende prototypes speelbaar, alleen liepen ze tegen zeer veel technische problemen aan. De hardware van toen was gewoon niet krachtig genoeg voor het spel dat zij voor ogen hadden. Er werd toen besloten om het vervolg even te laten rusten en zich te richten op andere titels. Dit waren Rayman Origins en Rayman Legends. Maar nu de nieuwe consoles er zijn, kan men eindelijk weer verder.

Ancel heeft ook laten zien hoe de hoofdpersonages eruit zagen in de prototypes van 2008. Deze kun je hieronder bekijken samen met de originele Instagram-posts.

Young Jade . Non official visual research I did a long time ago with art director Celine Tellier

Een foto die is geplaatst door Michel Ancel (@michelancel) op