Gran-Turismo-Sport_2016_08-17-16_028

De baas van Polyphony Digital, Kazunori Yamauchi, heeft in een interview met het Amerikaanse PlayStation Blog laten weten wat men kan verwachten van Gran Turismo Sport op de PlayStation 4 Pro en PS VR. Volgens Yamauchi zal de game dankzij deze hardware iets heel speciaals worden.

Als Gran Turismo Sport wordt gespeeld op de PlayStation 4 Pro, dan zal de game draaien op dynamische 4K en een framerate hebben van 60 frames per seconde. Tevens maakt het spel gebruik van HDR. Dit alles zal er voor zorgen dat het nieuwste deel in de Gran Turismo-serie er mooier uit zal zien dan ooit tevoren.

“I think the world of 4K and 60 FPS is a pinnacle for the games industry, and to be able to provide that sort of quality on a home console is something special.

All the cars look fantastic in 4K in terms of the detail improvements, but if you look at it from the aspect of HDR and wide color, about 11% of the cars in the real world today don’t fit into the standard color space that was possible in games up until now.

“Cars like Ferrari… it wasn’t actually possible to accurately represent that particular distinctive red in games unless you used the wide color space that’s now available in GT Sport. So the brightly colored cars out there are now going to look perfect in the game.”

Als gamers PlayStation VR gebruiken voor de game, dan zullen zij helaas niet kunnen genieten van een 4K-resolutie en HDR, maar zij krijgen wel een ervaring voorgeschoteld die niet te vergelijken is met als je het spel op een normale TV speelt. Tevens kan je gewoon rondlopen als je de fotomodus gebruikt.

“The raw, live feel that you get when you sit in the cockpit of a car using PS VR is something that wasn’t possible in GT before.

All the tracks are very interesting in VR. But we’re letting you explore the environments in virtual reality, via the Photo mode. I think that kind of subtle usage is best for VR.”