Toen Death Stranding eerder dit jaar werd aangekondigd, was het nog niet bekend op welke engine de game zou gaan draaien. Hideo Kojima kon namelijk niet meer gebruikmaken van zijn oude engine na zijn vertrek bij Konami. Hij heeft vervolgens een tour langs allerlei grote studio’s van Sony gedaan, om zo op zoek te gaan naar de beste engine voor zijn nieuwe game. Tijdens een panel op PlayStation Experience heeft Kojima nu zelf bekendgemaakt voor welke engine hij heeft gekozen.

Kojima heeft onthuld dat Death Stranding gebruik zal gaan maken van de engine van Guerrilla Games. De Decima engine, zoals de Amsterdamse studio dit stukje technologie noemt, wordt ook gebruikt voor Horizon: Zero Dawn. Deze engine heeft volgens Guerrilla’s Hermen Hulst de afgelopen jaren een enorme sprong voorwaarts gemaakt. Kojima liet weten dat hij een erg goed gevoel overhield aan zijn bezoek aan de studio in Amsterdam.

Kojima en Guerrilla Games zijn natuurlijk erg enthousiast over deze samenwerking. Er zal zelfs een kleine satelliet-studio van Kojima Productions in het pand van Guerrilla Games te Amsterdam gevestigd worden. De twee studio’s willen in de toekomst namelijk een “sterkere technische samenwerking” opbouwen. Wat dit precies in gaat houden is nog onduidelijk.

Tijdens het panel heeft Hideo Kojima nog enkele kleine details over Death Stranding onthuld. Zo liet hij weten dat de nieuwe trailer van eerder deze week in real-time op de PlayStation 4 Pro liep. Ook vertelde hij dat er vrouwelijke personages in de game voorkomen en dat het personage dat Mads Mikkelsen speelt de antagonist van het spel zal zijn.